گوشی کالا

ساخت وبلاگ

ایفون 11 پرو مکس

شرکت اپل همانند عادت گزشته اش گوشی های جدید خود را در 3 نسخه متفاوت معرفی کرد. این 3 گوشی عبارت اند از: گوشی ایفون 11، گوشی ایفون 11 پرو، گوشی ایفون 11 پرو مکس

که می توان گفت دو گوشی ایفون 11 پرو و ایفون 11 پرو مکس جایگزین دو گوشی قدیمی تر اپل با نام های گوشی ایفون 10 اس و ایفون 10 اس مکس هستند. از لحاظ هایی می توان گفت که اگر بگویند بهترین گوشی که شرکت اپل تا این هنگام طراحی کرده را بگویید این 3 گوشی را می توانیم نام ببریم. ما در این مطلب به بررسی تخصصی گوشی ایفون 11 پرو مکس می پردازیم. پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

طراحی و ساخت گوشی ایفون 11 پرو مکس

در رابطه با طراحی می‌توان گفت که قسمت جلو آیفون در مقابل نسخه سال قبل یعنی آیفون ایکس اس مکس، تفاوت چندانی ندارد؛ اما طراحی جدید در پنل عقب ۱۱ Pro Max کاملاً مشهود است. اپل از پرداخت مات شیشه‌ای استفاده کرده که هنگام در دست گرفتن حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. بر خلاف پنل‌های شیشه‌ای که در اکثر پرچم‌داران بکار گرفته شده، این نوع پرداخت باعث شده که کمتر اثر انگشت را به خود جذب کرده و لک شود. این ویژگی ارتقاء قابل‌توجه به‌حساب می‌آید. تقریباً بقیه ویژگی‌ها همانند همان طراحی است که در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم. فریم آن طبق روال همیشه از جنس استیل ضد‌زنگ بوده و در قسمت پایین آن هم شما شاهد یک رابط Lightning بوده و دو پنجره برای اسپیکرها را بکار گرفته است. برای تناسب تنها یکی از آنها صدا را بیرون می‌دهند.

همچنین این پرچم‌دار در دست کمی بزرگ است؛ اما نه آن قدر که آزار دهنده باشد؛ اگر نسخه پلاس و مکس گوشی‌های آیفون سال گذشته را در دست گرفته باشید متوجه تفاوت وزن و اندازه این مدل‌ها خواهید شد. مهمترین عنصر طراحی که تغییر بسیار زیادی داشته دوربین‌ها هستند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

لنزهای موجود در این ماژول در یک شیشه جای داده شده و لبه‌های تیزی دارند. از آنجا که لنزهای موجود در این ماژول کمی برجسته‌تر بوده از این رو توصیه می‌شود که  آن را با دستگاه دیگری در جیب خود قرار ندهید به این دلیل که لنزهای آن ممکن است سطح مدل دیگر را خراش دهند.

در واقع طراحی مستطیلی شکل ماژول دوربین‌ها با وجود سه دوربین مدور بزرگ نکته‌ای بود که بیشتر طرفداران آیفون را شوکه کرد. حقیقتاً بعد از سال‌ها طراحی تکراری، کاربران انتظار یک طراحی جذاب‌تری را از این شرکت سازنده داشتند. از طراحی متفاوت ماژول دوربین‌ها که بگذریم دیگر ویژگی‌های ظاهری دقیقاً مشابه به طراحی آیفون ایکس مکس سال گذشته است.

آپشن‌های رنگی آن بسیار جذاب به‌نظر می‌رسند که شامل سبز تیره، خاکستری تیره، نقره‌ای و گلد است. در واقع به‌کارگیری آپشن‌های رنگی تیره‌تر حس رسمی بودن بیشتری را به این دستگاه پرچمدار بخشیده است. دو مدل دیگر در رنگ‌های بیشتر و شادتری عرضه می‌شوند. متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین آپشن‌های رنگی آن هم همان رنگ سبز تیره است. گرچه به دلیل قیمت بالایی که دارند اکثر کاربران ترجیح می‌دهند که آن را در یک کاور محافظ قرار دهند.  حقیقاً از نظر مقاومت و کیفیت مواد ساخت این گوشی همچنان بی‌رقیب مانده است.ابعاد آن ۱۵۸× ۷۷٫۸ × ۸٫۱ میلی‌متر بوده در حالی که ابعاد آیفون ایکس اس مکس برابر با ۱۵۷٫۵× ۷۷٫۴ × ۷٫۷ میلی‌متر است. وزن آن هم ۲۲۶ گرم است. ویژگی دیگر این مدل پرچمدار و گران‌قیمت پشتیبانی از گواهینامه IP68 مقاومت در برابر گرد و خاک و آب به عمق ۴ متر به مدت ۳۰ دقیقه است. 

صفحه نمایش

واقعا نمی‌توان کاربران را نکوهش کرد اگر متوجه تفاوت این نمایشگرهای جدید XDR با پنل‌های نمایش قبلی آیفون‌ها باشند. به هرحال آیفون ۱۱ پرو همان نمایشگر ۵.۸ اینچ اولد با تراکم پیکسلی ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ مدل‌های XS و X و آیفون ۱۱ پرو مکس نمایشگر مشابه اولد ۶.۵ اینچ با تراکم پیکسلی ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ مدل XS Max را دارد. ولی در اسم این نمایشگرها از اصطلاح XDR استفاده شده است که کاربر نمی داند یک ترفند بازاریابی یا یک تغییر اساسی است.

XDR مخفف کلمه eXtreme Dynamic Range است که به گفته اپل پیشرفت این شرکت در زمینه استاندارد HDR است. به طور کلی، نمایشگرهای جدید حداکثر روشنایی بیشتر از ۸۰۰ نیت را دارند که در صورت لزوم به ۱۲۰۰ نیت نیز می رسند. اولدهای XDR همچنین کنتراست ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱ مدل‌های XS را در دو آیفون پرو ۱۱ و پرو ۱۱ مکس به افزایش می‌دهند.

بنابراین به طور خلاصه بگوییم این نمایشگرها در مقایسه با اولدهای آیفون XS و XS Max روشن‌تر هستند و دو برابر کنتراست بالاتری دارند. آن‌ها مانند جدیدترین پنل های Dynamic AMOLED سامسونگ دامنه دینامیک بیشتر از مقدار استاندارد HDR دارند.

نمایشگرهای هر دو گوشی تراکم پیکسلی عالی ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ دارند و مانند مدل قبل خود نمایشگر آیفون پرو ۱۱ دقت ۱۱۲۵ در ۲۴۳۶ پیکسل و پنل نمایش ۶.۵ اینچ آیفون ۱۱ پرو مکس دقت ۱۲۴۲ در ۲۶۸۸ پیکسل دارند. هر دو اولد از استانداردهای مرسوم HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند.

این نمایشگرها مجددا از تنظیمات تخصصی True Tone بهره می برند. توسط آن تعادل سفید با استفاده از حسگر نور محیطی ۶ کاناله به صورت خودکار تصحیح می‌شود. این الگوریتم تعادل سفید را براساس نور محیطی اصلاح می‌کند تا رندر رنگ‌های سفید و خاکستری دقیق‌تر شود.

در پایان، ورودی لمس همان نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز را دارد تا تاخیر لمس به صفر برسد و روان بودن فرامین لمسی بیشتر شود. نرخ تازه‌سازی تصویر همچنان ۶۰ هرتز است و امیدواریم اهالی کوپرتینو مسیر دو شرکت وان پلاس و ایسوس را در این زمینه در پیش گیرند.

در زمان سنجش میزان روشنایی این نمایشگر با افزایش آن تا انتها به عدد ۸۱۱ نیت رسیدیم که از وعده اپل و از حداکثر میزان روشنایی پنل گلکسی نوت ۱۰ پلاس سامسونگ بیشتر است و روشنایی نمایشگر محصول کره‌‌ای تنها در حالت خودکار به نزدیک این عدد می رسد.

اپل می‌گوید میزان روشنایی این نمایشگر در صورت لزوم حتی به عدد خیره کننده ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. این مقدار دو برابر میزان روشنایی نمایشگر دو گوشی آیفون XS و XS Max راست و ما حدس می‌زنیم این مقدار کنتراست دو برابر وعده داده شده شرکت را نیز تایید می‌کند.

اپل یقینا از این میزان روشنایی در هنگام پخش فیلم های HDR استفاده می‌کند چون ما نتوانستیم به کمک ابزار و اپلیکیشن‌هایمان به این عدد برسیم.

با وجود این، اولدهای این دو گوشی جزو روشن‌ترین نمایشگرهای گوشی های هوشمند موجود در بازار قرار می‌گیرند.

نمایشگر گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس دقت رنگ عالی دارد به نحوی که ما میانگین DeltaE برابر با ۲.۴ و حداکثر انحراف ۵ را در فضای رنگی sRGB اندازه گرفتیم.

نمایشگر آیفون ۱۱ پرو حتی در فضای رنگی sRGB دقیق تر است و میانگین DeltaE برابر با ۱.۶ و حداکثر انحراف ۲.۳ دارد. این دو گوشی از پوشش رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کنند و آن‌ها به صورت خودکار زمانی که این نوع محتوا در نمایشگر پخش می شوند از آن استفاده می‌کنند.

جنبه شگفت‌انگیز ماجرا این است این نمایشگرها حتی زمانی که میزان روشنایی را به حداقل مقدار خود یعنی ۱.۹ نیت کم می‌کنید، این سطح دقت را حفظ می‌کنند.

بررسی گوشی ایفون 11 پرو مکس

دوربین

اپل در نهایت لنز سوم را به دوربین اصلی خودش اضافه کرد. هر سه لنزی که برای دوربین اصلی این گوشی استفاده شده سنسورهای 12 مگاپیکسلی دارند.

لنز اصلی که پیکسل‌های 1.4 میکرومتری دارد به f/1.8 مجهز شده و به تثبیت کننده اپتیکال تصاویر هم مجهز است در حالی که برایش فوکوس خودکار دوتایی پیکسل‌ها هم استفاده شده.

لنز دوم هم سنسور 12 مگاپیکسلی دارد و یک لنز تلفوتو به حساب می‌آید و قابلیت زوم 2 برابر اپتیکال را برای این گوشی فراهم می‌کند. این لنز نور بیشتری نسبت به نسل قبل دریافت می‌کند و به f/2.0 مجهز شده و از ویژگی OIS پشتیبانی می‌کند.

لنز سوم هم سنسور 12 مگاپیکسلی دارد و یک لنز اولترا واید است و می‌تواند تا 120 درجه را پوشش دهد. این لنز از موهبت OIS محروم است.

دوربین سلفی هم در آیفون‌های جدید بهبود داشته‌اند. لنز تایم آو فلایت برای تشخیص چهره، پرتره و Animoji ها به کار می‌رود. لنز اصلی دوربین سلفی سنسور 12 مگاپیکسلی دارد که به f/2.2 مجهز است. زمانی که گوشی را در حالت عمودی نگه می‌دارید آیفون شما زاویه دید 30 میلی‌متری و سلفی 7 مگاپیکسلی را بازسازی می‌کند و زمانی که آن را در حالت افقی بگیرید رزولوشن 12 مگاپیکسلی با دیدی کامل استفاده می‌شود. البته می‌توانید بین هر کدام از این حالت‌ها به صورت دستی سوییچ کنید.

لنزهای اصلی آیفون به صورت دائم با هم در ارتباط هستند و زمانی که بین آن‌ها جا به جا می‌شوید نقطه فوکوس به طور خودکار اصلاح می‌شود و تنظیمات نوردهی هم به همان صورت ذخیره می‌شود. این حالت هم برای عکاسی و هم برای فیلم‌برداری پاسخگو است.

در صفحه ویوفایندر دوربین این گوشی می‌توانید تمام زاویه‌ای که تحت پوشش لنزها است را مشاهده کنید و در نتیجه در همان حالت زنده ببینید که چه سوژه‌ای در تصویر شما قرار دارد و چه سوژه‌ای خارج از سوژه است.نایت مود گزینه‌ای است که به دوربین این گوشی هوشمند راه پیدا کرده است. با کمک این تکنولوژی می‌توانید عکس‌هایی روشن‌تر در نور کم تهیه کنید. آیکون مربوط به این ویژگی بالای صفحه به نمایش در می‌آید. زمانی که در نور کم عکاسی می‌کنید کنار این آیکون به شما مدت‌زمانی که برای عکاسی نایت مود و نوردهی به سوژه‌ها نیاز است را نمایش می‌دهد که امکان خاموش و روشن کردن یا کم و زیاد کردن زمان به صورت دستی وجود دارد. به طور معمول این عدد بین 1 تا 3 ثانیه است اما برخی مواقع بسته به نوری که در محیط وجود دارد این عدد تا 30 ثانیه هم می‌تواند زیاد شود. نایت مود برای عکاسی با لنز اولترا واید وجود ندارد.

اسپیکر

هر دو گوشی iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max اسپیکرهای استریو مانند مدل‌های XS، X و سری آیفون ۸ دارند. اولین اسپیکر در انتهای گوشی است، در حالی که بلندگوی مکالماتی نقش اسپیکر دوم را دارد.

خروجی صدا بسیار متعادل است و تنها نکته‌ای که متوجه شدیم این است که بلندگوی مکالماتی در مقایسه با بلندگوی پایینی سطح باس کمتری دارد ولی بلندی صدا در همان حد بود.

اپل می‌گوید این اسپیکرها از صدای فضایی پشتیبانی می‌کنند و صدا در مقایسه با سایر گوشی ها واقعا کمتر جهت‌دار و بیشتر فضایی‌تر بود.

اپل برای بلندگوی مکالماتی از یک اسپیکر پیشرفته و کامل استفاده کرده است که کیفیت صدای بالایی دارد. خروجی صدای باس از تیوتر بالایی اندکی بیشتر است و در مقایسه با مدل معمولی پرو حتی متعادل‌تر است. صدا بسیار غنی است، باس به اندازه کافی عمق دارد و پس از پخش چند موسیقی، ویدئو و بازی، ما احساس می‌کنیم باید اسپیکرهای این دو مدل آیفون را جزو بهترین اسپیکرهای گوشی‌های هوشمند امروزی در نظر بگیریم.

هر سه مدل آیفون ۱۱ در تست بلندگوی ما امتیاز بسیار خوب به دست آوردند و با امتیاز عالی تنها چند دسیبل فاصله داشتند. اما این کیفیت صدای فضایی باعث می‌شود صدای آیفون‌های جدید بیشتر از چیزی که تست نشان می‌دهد، به نظر برسد.

اپل در جعبه فروش آیفون های خود دیگر کابل رابط پورت لایتنینگ به ۳.۵ میلیمتری قرار نمی‌دهد، به عبارت دیگر کیفیت خروجی صدا کاملا بستگی به رابط یا DAC داخلی هدفون‌هایتان دارد، اگر از انواع با پورت لایتنینگ استفاده می‌کنید.

ما تست کیفیت صدای خود را با استفاده از کابل رابط رسمی اپل انجام دادیم. شفافیت صدا با یک آمپلی فایر فعال خارجی عالی بود، گرچه جداسازی صدای استریو ایده آل نیست. گرچه، زمان استفاده از هدفون‌ها هیچ افت کیفیتی حس نمی‌شود تا خروجی صدا دقیق ترین باشد.

ولی بلندی صدا تنها در حد متوسط بود و با فاصله پشت استاندارد امروزه پرچم‌دارها قرار می‌گیرد.

گوشی iphone 11 pro max

نرم افزار

دوربین‌ها همیشه در تعامل با یکدیگر قرار دارند، بنابراین زمانی که بین آن‌ها جابه‌جا می‌شوید، آن‌ها از قبل فوکوس، میزان نوردهی و تنظیمات نقشه‌نگاری رنگ را می‌دانند. این قابلیت برای هر دو دوربین عکاسی ثابت و فیلمبرداری است.

اولین نکته‌ای که افراد در کار با دوربین این دو گوشی متوجه می‌‎شوند نمایاب است، کاربر می‌تواند به لطف کالیبراسیون بهینه دوربین بیرون از نمایاب را ببیند که به او اجازه می‌دهد در زمان آنی متوجه شود چه چیزی خارج از قاب تصویر مانده است.

این تغییر در نگاه اول ممکن است مهم به نظر نرسد، ولی می‌توانیم تایید کنیم واقعا برای یک تجربه غوطه‌وری بیشتر دوربین مهم است.

اما اگر گزینه‌های Photo Capture Outside the Frame یا Video Capture Outside the Frame را فعال کنید، می‌توانید از این کالیبراسیون عالی بعدا در بخش تنظیمات نهایت استفاده را ببرید.

اپلیکیشن جدید دوربین به صورت خودکار بیرون از قاب نمای دوربین اصلی و تله‌فوتو را با کمک اطلاعات دریافتی از دوربین‌های اصلی و فوق عریض ثبت می‌کند. سپس اپلیکیشن Photos به صورت خودکار اگر فردی از یک تصویر گروهی بیرون مانده باشد یا بخش‌هایی از یک ساختمان ثبت نشده باشند به شما پیشنهاد می‌دهد قاب تصویر را عریض‌تر کنید.

استفاده از این قابلیت به فضای ذخیره‌سازی بیشتر نیاز دارد و به نظر ما ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مدل پایه به سختی کافی است ولی باید حداقل بگوییم اگر به این اطلاعات اضافه نیاز ندارید به صورت خودکار پس از ۳۰ روز پاک خواهند شد و نیازی به نگرانی نیست.

زمانی که از این قابلیت استفاده کردیم دقیقا طبق تبلیغات اپل عمل کرد. اگر اپلیکیشن Photos را باز کنید و فردی از قاب بیرون مانده باشد یک آیکون جدید در گوشه بالا سمت راست می‌بینید و پس از یک ثانیه می‌توانید ویدئو یا تصویر بهبودیافته خود را مشاهده کنید. یا می‌توانید به همین شکل تصویر را نگه دارید که به صورت خوکار تنظیم می‌شود یا آن را با فشار دادن یک دکمه به حالت ابتدایی برگردانید.

روکیدا - بررسی کامل و تخصصی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس - آیفون, اپل, نقد و بررسی گوشی موبایل, گوشی های هوشمندروکیدا - بررسی کامل و تخصصی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس - آیفون, اپل, نقد و بررسی گوشی موبایل, گوشی های هوشمندروکیدا - بررسی کامل و تخصصی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس - آیفون, اپل, نقد و بررسی گوشی موبایل, گوشی های هوشمندروکیدا - بررسی کامل و تخصصی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس - آیفون, اپل, نقد و بررسی گوشی موبایل, گوشی های هوشمند
توجه داشته باشید می‌توانید از بخش تنظیمات دوربین این تغییرات خودکار را غیرفعال کنید و به جای آن از حالت جدید ویرایش از گزینه برش یا کراپ استفاده کنید.

در این بخش گزینه Crop را انتخاب کنید، روی آیکون مولتی کراپ آهسته ضربه بزنید تا عملکرد قدرتمند این پردازش جدید را ببینید.

لازم به ذکر است این قابلیت تنها منحصر به تصاویر ثابت نیست و می‌توانید در ویدئوها نیز از آن استفاده کنید و ویرایش‌های مشابهی را به کار بگیرید.

باید اعتراف کنیم قابلیت‌هایی مانند Crop Outside Frame باعث متفاوت بودن اپل از سایر رقبا می‌‎شود و این جادوی نرم‌افزاری در گذشته نیز خودنمایی می‌کرد ولی چند سالی ناپدیده شده بود. خوشحالیم اپل مجددا به ریشه‌های خود برگشته است و امیدوار هستیم قدرت پردازش جدیدتر را حتی در آینده ببینیم.

علاوه بر این باید اشاره کنیم قابلیت Crop Outside Frame برای ویدئوها از سه دوربین عقب استفاده می‌کند ولی بعضی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث مانند Filmic می‌توانند از ۴ دوربین (از جمله دوربین سلفی) برای ثبت و ذخیره‌سازی همزمان ویدئو استفاده کنند. نکته قابل توجه انجام این کار حتی برای ثبت ویدئوهای ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است!

قابلیت‌های جدید دیگر به لطف چیپ جدید A13 بیونیک و حالت عکاسی در شب و Deep Fusion به این گوشی اضافه می‌شوند.

زمانی که محیط بیرون تاریک است آیکون عکاسی در شب خودکار ظاهر می‌شود و یک عکس با نوردهی طولانی می‌گیرد. در کنار آیکون عکاسی در شب (Night Mode) تعداد ثانیه‌های پیشنهاد شده برای نوردهی طولانی را می‌بینید ولی اگر روی آن ضربه بزنید، می‌توانید نوردهی طولانی شبیه‌سازی شده را تغییر دهید یا کلا آن را غیرفعال کنید.

معمولا مدت آن بین ۱ تا ۳ ثانیه است ولی گاهی اوقات گوشی به شما اجازه می‌دهد بسته به نور محیط یا نبود آن تا ۳۰ ثانیه نوردهی کنید.

دو دوربین اصلی و تله‌فوتو نیز می‌توانند از حالت عکاسی در شب استفاده کنند، ویژگی که در اختیار دوربین فوق عریض قرار ندارد.

در مورد Deep Fusion نیز در بالا توضیح دادیم. یک نسخه بهتر از Smart HDR در اختیار تمامی دوربین‌ها برای عکاسی ثابت وجود دارد و ما آن را به صورت پیشفرض روشن نگه داشتیم ولی همانند با اکثر تنظیمات دوربین، این ویژگی در بخش تنظیمات قرار گرفته است.

بدون شک بهتر است اپل سرانجام موقعیت آن‌ها را به روی نمایاب انتقال دهد یا حداقل آن‌ها را در خود اپلیکیشن دوربین ادغام کند.

ایفون 11 پرو مکس

سخت افزار

آیفون ۱۱ پرو مکس برخوردار از تراشه ۷ نانومتری و سخت افزار A13 Bionic است. این مانند یک رکورد شکستن به نظر می‌رسد، اپل به لطف پردازنده قدرتمند A13 Bionic، سریع‌ ترین تلفن دنیا را دارد. این تراشه دارای یک CPU و GPU است که هر دو ۲۰٪ سریعتر از A12 سال گذشته عمل می‌کنند.

باتری

اپل ادعا کرده که، عملکرد باتری آن بهبود یافته و توانسته از iPhone XS Max تا ۵ ساعت بیشتر دوام داشته باشد، چرا که این شرکت توانسته بدون اینکه ضخامت دستگاه تحت‌تاثیر قرار گیرد، از باتری بزرگتری استفاده کند. همچنین باتری ۳۹۶۹ میلی‌آمپری آن هم از فست شارژ نسخه ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند. در نتیجه علاوه بر طول عمر عالی در کمترین زمان ممکن هم می‌توانید آن را شارژ کنید، به گفته اپل طی ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ می‌شود. علاوه بر این از شارژ بی سیم Qi نیز پشیبانی می‌کند. همچنین تا ۲۰ ساعت می‌توان با آن به مکالمه پرداخته و تا ۸۰ ساعت توانایی پخش موسیقی را دارد.

نتیجه گیری

جدا از تمام قابلیت‌های اغوا‌کننده‌ای که دارد می‌بایست دید که نسبت به پرچم‌داران دیگر موجود که نوآوری‌های بیشتری در دوربین‌ها و طراحی داشته‌اند ارزش خریدن دارد یا خیر؟ به طور کلی در مقابل نسخه قبل از نظر سخت‌افزاری به طرز چشمگیری ارتقاء یافته، این بار شرکت آیفون تعداد لنزهای استفاده شده برای دوربین اصلی را نیز افزایش داده که می‌تواند برای علاقمندان به عکاسی خبر خوبی در نظر گرفته شود. حقیقتاً طراحی آن تفاوت قابل‌توجهی نداشته و همان زبان طراحی به کار گرفته شده که سال‌هاست شاهد آن بوده‌ایم.نظر شما در مورد خرید گوشی ۱۱ پرو مکس چیست؟

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی ایفون 11 پرو مکس ,ایفون 11 پرو مکس ,قیمت گوشی ایفون 11 پرو مکس ,خرید گوشی ایفون 11 پرو مکس ,بررسی گوشی ایفون 11 پرو مکس, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 89 تاريخ : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 ساعت: 19:28

گوشی هواوی وای 9 اس

از جدید ترین گوشی هایی که شرکت هواوی عزضه کرده است گوشی هواوی وای 9 اس است. این گوشی در لیست گوشی های میان رده قرار دارد و دارای صفحه نمایش بزرگ است همچنین دارای قیمت مناسبی است و برای اشخاصی که قیمت برایشان مهم است پیشنهاد خوبی به حساب می آید. در این مطلب در مورد مشخصات این گوشی یحث خواهیم کرد پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

طراحی و ساخت گوشی هواوی وای 9 اس

Y9s را می‌توان نسخه‌ای خوش‌ ساخت‌ تر از هواوی Y9 پرایم ۲۰۱۹ دانست. میان‌ رده اقتصادی نسبتا جدید هواوی در دو سوی خود ورق‌هایی شیشه‌ای می‌بیند؛ ترکیبی که گوشی‌های هوشمند هم‌ دسته Y9s با آن چندان آشنا نیستند، هرچند که از نوع و سازنده‌ی ورق‌های شیشه‌ای یادشده اطلاعی نداریم. برخلاف حدس ابتدایی‌مان باتوجه به پوشش مات و لبه‌های براق فریم، این قطعه درست‌مانند Y9‌ پرایم ۲۰۱۹ به‌صورت یکپارچه از جنس آلومینیوم نیست و روکش پلاستیکی نسبتا ضخیمی روی آن وجود دارد.

انحنای لبه‌های پنل پشتی Y9s به قرارگیری بهتر آن در دست کمک می‌کند؛ هرچند که وزن ۲۰۶ گرمی و ابعاد ۸/۸ × ۷۷/۲ × ۱۶۳/۱ میلی‌متری دستگاه، حداقل برای کاربرانی با دستان متوسط چندان ارگونومیک نیست و مدیریت گوشی به‌ویژه حین جابه‌جا کردن دست برای دسترسی به لبه‌ی بالایی نمایشگر را به امری چالش‌برانگیز بدل می‌سازد. توجه داشته باشید که وای ۹ اس حدود ۱۰ گرم از برادرش، وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ سنگین‌تر است. وای ۹ اس در دو رنگ براق و لک‌پذیر Midnight Black و Breathing Crystal به‌فروش می‌رسد که رنگ دوم با نمایش طیفی از رنگ‌های بنفش تا آبی کم‌رنگ ما را به یاد هواوی P30 پرو می‌اندازد. دوربین سه‌گانه‌ی وای ۹ اس با چینشی عمودی و اندکی برآمدگی در گوشه‌ی سمت چپ آن قرار دارد و کمی پایین‌تر، فلش LED به‌چشم می‌خورد. برآمدگی دوربین Y9s به‌اندازه‌ای نیست که کار کردن با دستگاه روی سطوح صاف را دشوار سازد. 

بررسی گوشی هواوی Y9s

صفحه نمایش

صفحه‌نمایش گوشی هواوی وای ۹ اس ، قطعا یکی از بهترین‌هاست. این یک نمایشگر خوب است و در حالی که به مانند چیزی که در صفحه‌نمایش گلکسی نوت 10 پلاس می‌بینیم، واضح نیست انما وضوح تصویر 2،340*1080 (FHD +) در هواوی Y9s وجود دارد که برای اطمینان از کیفیت خوب این نمایشگر بزرگ کافی است. در این صفحه‌نمایش، تصاویر کاملاً واضح ظاهر می‌شوند و از روشنایی کافی برای اطمینان از وضوح صفحه نمایش در زیر نور مستقیم خورشید، برخوردار است.

صفحه بزرگ در گوشی هوشمند، بدان معناست که عملکرد یک دست روی گوشی برای کسی که دارای دست‌ها و انگشتان کوتاه مانند باشد، کاملاً قابل دستیابی نیست اما با این وجود این دستگاه یک گزینه عالی برای مصارف چندرسانه ای است. بلندگوهای بلند و باکیفیت به لذت بیشتر آن می‌افزاید. نسخه Huawei Y9s با داشتن وربین پاپ‌آپ یادآور گوشی شیائومی Mi 9T است. دوربین لحظه‌ای که چهره را تشخیص می‌دهد، حتی برای مسافت کوتاه در تست‌های من، عقب می‌کشد. نکته جالب توجه در مورد Y9s این است که هواوی تصمیم گرفته تا اسکنر اثرانگشت را بر روی دکمه پاور قرار دهد، و این دقیقا بر خلاف چیزی است که در دستگاهی مانند Honor 9X دیده می‌شود.

قرار دادن اسکنر بر روی دکمه پاور طبیعی است، زیرا اکثر ما به طور عادی در هنگام روشن کرون گوشی از دکمه پاور استفاده می‌کنیم. البته که بسته به شرایط ، این مکان را نمی‌توان مناسب‌ترین فضا برای اسکنر دانست. البته که این فقط یک درک جزئی است و من معتقدم بیشتر مردم مشکلی با آن پیدا نمی‌کنند. نکته جالب این است که اسکنر پاسخگو است و تقریباً فوراً گوشی را باز می‌کند.

سخت افزار

Huawei Y9 با پردازنده هشت هسته ای Kirin 710F، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ارائه می‌شود که قابلیت ارتقا تا 512 گیگابایت از طریق microSD برای آن فراهم شده است. اگرچه باید یکی از فضای سیم‌کارتی را قربانی کارت اس‌دی کنید. Multitasking به لطف حافظه رم خوب کار می‌کند و به طور کلی مشکلی در انجام کارهایی نظیر تماشای Netflix یا اجرای Microsoft Word با صفحه کلید بلوتوث وجود ندارد. دستگاه Android 9.0 و EMUI 9.1 را اجرا می‌کند. این یک دستگاه خوب برای بازی است. این دستگاه، قابلیتی بیش از توان عملکردی PUBG Mobile و Call of Duty Mobile را دارد. Huawei Y9 از ویژگی‌های GPU Turbo 3.0 هوآوی بهره می‌برد که این به این معنی که سرعت فریم بیشتری در بازی‌های خاص دارد.

این کارها همگی با یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی انجام می‌شود که نیروی کافی را برای یک روز مرور وب، رسانه‌های اجتماعی، برخی بازی‌ها، یک فیلم از Netflix و واتس‌اپ با حداقل سه تا چهار ساعت دیگر استفاده (برای شب‌های بی خوابی) فراهم می‌کند.

دوربین

دوربین گوشی هواوی وای 9 اس

هواوی وای ۹ اس از دوربین سه گانه در پشت بهره می‌برد که یکی از مزایا و نقاط قوت این گوشی محسوب می‌شود. برای دوربین سلفی نیز خبری از بریدگی یا حفره در جلوی گوشی نیست و این دوربین در یک ماژول پاپ آپ در لبه بالایی گوشی قرار گرفته است. در ادامه، مشخصات دوربین‌های Y9s را مشاهده می‌کنید:

  • دوربین اول: ۴۸ مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.8، اندازه سنسور ۱/۲.۰، اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر و فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز (PDAF)
  • دوربین دوم: ۸ مگاپیکسلی فوق عریض یا اولترا واید با زاویه دید ۱۲۰ درجه، فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متر و دیافراگم f/2.4
  • دوربین سوم: حسگر تشخیص عمق میدان ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • ویژگی‌های دوربین: فلاش LED، اچ دی آر، پانوراما، فیلمبرداری در رزولوشن ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسلی پاپ آپ یا بالا جهنده با دیافراگم f/2.2، اچ دی آر، فیلمبرداری در رزولوشن ۱۰۸۰p با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه

همانطور که گفته شد، هواوی Y9s سه دوربین در پشت دارد که دو دوربین آن وظیفه عکاسی به طور جداگانه را بر عهده می‌گیرند و سومی یک سنسور تشخیص عمق میدان است که به تنهایی عکاسی نمی‌کند اما وظایفی مانند ایجاد افکت بوکه و تار کردن پس‌زمینه و کاهش نور پس‌زمینه را بر عهده دارد و در عکس‌های پرتره به کمک شما می‌آید.

قابلیت هوش مصنوعی یا AI مانند تمام گوشی های جدید هواوی و آنر در این گوشی نیز وجود دارد که با فعال کردن آن، هوش مصنوعی بسته به نوع سوژه و شرایط محیط، تنظیماتی مانند رنگ، کنتراست و افکت‌ها را اعمال می‌کند. عکس‌های گرفته شده با قابلیت هوش مصنوعی، کمی رنگ‌های اغراق شده و به دور از واقعیت دارند، اما برای به‌اشتراک‌گذاری در شبکه های اجتماعی مناسب هستند.

تصاویر دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی به طور پیش‌فرض و با فناوری ترکیب پیکسلی، در رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌شود. این تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی روشن‌تر و دارای جزئیات بیشتری هستند و کیفیت مناسبی دارند، اما عالی هم نیست. شما می‌توانید در بخش تنظیمات، رزولوشن را به ۴۸ مگاپیکسل تغییر بدهید، اما ما همان رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کنتراست، جزئیات تصویر و میزان نیز راضی‌کننده هستند و به عنوان یک گوشی میان رده، عملکرد این دوربین مناسب ارزیابی می‌شود.

هواوی Y9s

امنیت

هواوی Y9s گزینه‌های معمول برای بازگشایی دستگاه نظیر وارد کردن الگو، پین یا پسورد و... را پیش روی کاربران می‌گذارد. اما در بحث روش‌های احراز هویت بیومتریک شاهد عقبگردی کوچک از سوی هواوی هستیم.

Y9s برخلاف نسل قبلی فاقد امکان بازگشایی دستگاه از طریق تشخیص چهره است. Face Unlock محصولات هواوی عملکرد بدون نقص و سریعی داشتند و فقدان این ویژگی در Y9s به شدت حس می‌شود.

با این حال با توجه به اینکه دوربین سلفی آسانسوری میان‌رده جدید هواوی برای خروج از دستگاه و آماده به کار شدن به زمانی در حدود یک ثانیه احتیاج دارد، می‌توان اقدام هواوی برای حذف Face Unlock از میان‌ روش‌های احراز هویت بیومتریک را منطقی دانست.

هواوی در عوض تمرکز ویژه‌ای روی سنسور اثر انگشت این دستگاه داشته و شاهد انتخاب محلی ایده‌آل و عملکردی تراز اول از آن هستیم. سنسور اثر انگشت دستگاه به جای بدنه پشتی یا زیر نمایشگر روی لبه سمت راست فریم قرار دارد و با دکمه پاور ادغام شده است.

اندکی طول می‌کشد تا به محل جدید در نظر گرفته شده برای سنسور اثر انگشت Y9s هواوی عادت کنید، اما پس از گذر زمانی کوتاه، حتماً جذب آن خواهید شد. محل هوشمندانه در نظر گرفته شده برای این سنسور سبب شده: 1. این سنسور مشکل عدم امکان بازگشایی دستگاه در حالت قرار گرفته روی میز را نداشته باشد. 2. ضعف دقت و سرعت سنسورهای اپتیکال ادغام شده با نمایشگر هنگام هر بازگشایی کاربر را آزار ندهد.

این سنسور برای افراد راست دست با اسکن انگشت شصت و برای افراد چپ دست با اسکن انگشت اشاره، دستگاه را در کسری از ثانیه بازگشایی می‌کند. سنسور اثر انگشت Y9s علاوه بر سرعت بالا، دارای دقت بسیار بالایی است و به ندرت شاهد تلاش‌ ناموفقی برای بازگشایی دستگاه با آن بودیم.

باتری گوشی هواوی وای 9 اس

وظیفه تامین انرژی Y9s هواوی بر عهده باتری لیتیوم‌پلیمری 4000 میلی‌آمپر ساعتی است. استفاده از باتری با چنین ظرفیتی سبب شده دستگاه در بخش شارژدهی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. البته در بحث شارژدهی مواردی نظیر پردازنده و رابط کاربر بهینه شده Y9s هم بی‌تاثیر نیستند.

وظیفه شارژ این باتری حجیم بر عهده شارژر نه چندان قدرتمند 5 ولت 2 آمپر آشنای هواوی است که پیش از این در محصولات میان‌رده این شرکت به کرات شاهد آن بوده‌ایم. این شارژ برای پریزهای Type-G طراحی شده و برای استفاده از آن به تبدیل احتیاج خواهید داشت.این شارژر سرعت چندان بالایی هنگام شارژ گوشی ندارد؛ با این حال با توجه به ذات میان‌رده دستگاه و عملکرد مشابه سایر رقبا، نمی‌توان از این بابت چندان به آن خرده گرفت. در شارژ گوشی با استفاده از شارژر موجود در جعبه، شارژ دستگاه از 0 تا 50 درصد در حالتی که دستگاه روشن و متصل به وای-فای بود، در مدت زمان 54 دقیقه انجام شد. شارژ کامل دستگاه نیز 136 دقیقه زمان احتیاج داشت.

البته عملکرد خوب دستگاه در زمینه مدیریت مصرف انرژی و شارژدهی بالای آن می‌تواند تا حد بسیاری از تلخی سرعت کند شارژ شدن آن بکاهد. پس از یک روز سخت کاری شامل انجام بنچمارک‌های مختلف، عکاسی، فیلم برداری، گوش دادن به موسیقی، پخش فیلم، مکالمه، بازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، هرکدام به مدت یک ساعت، همچنان چیزی در حدود 30 درصد باقیمانده خواهید که با توجه به نمایشگر بزرگ 6.59 این دستگاه، نتیجه‌ای عالی محسوب می‌شود.

گوشی هواوی وای 9 اس

جمع آوری

هواوی Y9s به عنوان یک دستگاه میان رده زیر ۳۰۰ دلار یک دستگاه مناسب است و در کمال تعجب، سرویس‌های Google Mobile را اجرا می‌کند. به عنوان یک دستگاه نسبتاً ارزان با ویژگی‌های خوب، Y9s  در بین گوشی‌هایی که در محدوده قیمت آن هستند، همچنان یک گزینه خوب به‌ شمار می‌رود. اگر شما می‌خواهید چیزی کمی مرسوم تر تهیه کنید، Honor 9X نیز وجود دارد. برای خرید گوشی کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی هواوی وای 9 اس ,بررسی گوشی هواوی وای 9 اس ,گوشی هواوی Y9s , گوشی Y9s ,قیمت گوشی هواوی وای 9 اس ,خرید گوشی هواوی وای 9 اس, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 85 تاريخ : دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 ساعت: 23:33

گوشی A01

شرکت سامسونگ با ایده های متنوعی که دارد هر ساله اسمارت فون های متنوعی را برای همه گروه ها در نظر می گیرد و طراحی و ارائه می کند. گفتنی است که هر اسمارت فون آن نیز بسیار پر طرفدار است. برند سامسونگ به دلیل طراحی گوشی ها با مناسب ترین کیفیت ها هر ساله رکورد فروش بازار گوشی را به نام خود ثبت می کند. 

مدتی پیش سامسونگ به عرضه گوشی به نام گوشی a01 پرداخت که بازار هدف خاص خود را دارد و در حال حاضر در بازار این گوشی عرضه می شود در ادامه به بررسی گوشی a01 خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ A01

طراحی ظاهری

در مورد طراحی ظاهری سامسونگ A01 باید اشاره کنیم که این محصول از ظاهری امروزی برخوردار بوده، اما با این حال بدنه پشتی آن از جنس پلاستیک ساخته شده است. خوب است بدانید ابعاد این محصول معادل 8.3×70.2×146.2 میلی‌متر بوده و با این حساب کار با آن راحت است. همچنین وزن 149 گرمی آن هم به این موضوع کمک قابل توجهی خواهد کرد. همین‌طور بدنه پشتی گوشی نیز میزبان دوربین دوگانه و فلش LED است که در آرایشی عمودی در گوشه سمت چپ قرار گرفته‌اند. علاوه بر این‌ها پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری صدا نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که در گوشی گلکسی A01 سامسونگ پشتیبانی می‌شود. برخورداری از یک میکروفون مجهز به نویز کنسلینگ هم از دیگر ویژگی‌هایش است.

بررسی گوشی A01

صفحه نمایش

از زمانی که سامسونگ استفاده از طراحی infinity را در گوشی هایش باب کرده است همواره با گوشی های خوش ساختی روبرو بوده ایم که نسبت به قیمت خود، برتر به نظر می رسند. سامسونگ گلکسی A01 نیز از infinity-V استفاده می کند که باعث زیبایی هر چه بیشتر آن در بخش صفحه نمایش شده است. صفحه نمایش گوشی گلکسی A01 حدود 5.7 اینچی است و کیفیت اچ دی پلاس، یعنی رزولوشن 720×1520 را ارائه می کند. این صفحه نمایش بر خلاف رویه جاری در گوشی های سامسونگ که از نوع سوپر امولد هستند، از نوع PLS TFT است. البته در اینجا یک نقطه ضعف وجود دارد و آن نرخ 75 درصدی پوشش قاب جلویی توسط صفحه نمایش است که نسبت به بسیاری از دیگر گوشی های سامسونگ که از صفحه نمایش infinity استفاده می کنند کم است و زیبایی که در یک پوشش 85 تا 91 درصدی می شود دید را ارائه نمی کند.

همانطور که از چنین سطح قیمتی انتظار می رود شاهد استفاده گسترده از پلاستیک در این گوشی هستیم. فریم این گوشی و قاب پشتی آن به طور کامل از پلاستیک ساخته شده اند. وزن این گوشی به 149 گرم می رسد و طول، عرض و ضخامت آن به ترتیب: 146.2، 70.9 و 8.3 میلی متر است. اجزای سامسونگ گلکسی A01 مقداری متفاوت از سایر گوشی های این شرکت است. در بالای این گوشی شاهد جک 3.5 میلی متری هدفون هستیم. در پایین گوشی جک USB و میکروفون آن قرار گرفته است. در سمت راست شاهد دکمه پاور و سینی سیمکارت و میکرو اس دی هستیم. در سمت چپ نیز دکمه کنترل صدا قرار گرفته است. همانطور که مشاهده می شود این چینش متفاوت از سایر گوشی های Samsung است و ممکن است اگر از گوشی های حال حاضر این برند استفاده می کنید در استفاده از این گوشی مقداری گیچ شوید و مدتی طول بکشد تا به آن عادت کنید. اسپیکر های گوشی نیز به صورت دو شیار بر پشت گوشی قرار گرفته است.  این گوشی در رنگ های مشکی، قرمز و آبی عرضه می شود.

گوشی سامسونگ A01

دوربین

 دوربین اصلی گوشی سامسونگ گلکسی A01 از دو لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 13 و 2 مگاپیکسلی هستند. لنز 13 مگاپیکسلی این مجموعه از نوع واید (Wide) است و لنز 2 مگاپیکسلی آن از نوع عمقی (Depth) خواهد بود. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده و قابلیت هایی مثل عکسبرداری پرتره، فوکوس خودکار و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط مجموعه دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی چطور است؟ در بررسی Galaxy A01 مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور مناسب می‌تواند عکس های خوبی ضبط کند که در حد گوشی کیفیت مطلوبی دارند. عکس های معمولی و پرتره در این شرایط جزئیات خوبی خواهند داشت، اگرچه گاها احتمال به وجود آمدن باگ و اختلال در تفکیک سوژه اصلی از پس زمینه در عکس های پرتره وجود دارد.

اما در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی افت قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند و متاسفانه نویزهای تصویر به شدت افزایش می‌یابند. استفاده از چراغ فلش LED دوربین در برخی مواقع ممکن است به بهبود کیفیت تصاویر کمک کند اما همیشه بازده خوبی ندارد و به ویژه در محیط های بسته و تاریک منجر به ایجاد حالت نوری ناپایدار و غیرطبیعی می‌شود. بنابراین در مجموع دوربین اصلی گوشی A01 در محیط های با نور خوب عملکرد قابل قبول و مطلوبی دارد اما در محیط های با نور کم و تاریک اصلا خوب عمل نمی‌کند.

در سمت مقابل دوربین سلفی این اسمارتفون از یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل که امکان ضبط عکس های پرتره را ندارد. این لنز دوربین کیفیت کاملا معمولی را ارائه خواهد کرد و شاید خیلی از عکس و ویدیو های ضبط شده با آن حتی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل تیک تاک و اینستاگرام هم کیفیت خیلی مطلوبی نداشته باشند. متاسفانه دوربین سلفی گوشی هم در محیط های با نور کم و تاریک به هیچ وجه خوب عمل نمی‌کند و عکس های تار و عموما با نویز بالا را ضبط خواهد کرد. پس در مجموع کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی گوشی گلکسی A01 کاملا معمولی است و چیزی فراتر از قیمت دستگاه را ارائه نمی‌کند.

سخت افزار

سامسونگ در این بخش بار دیگر به سراغ کمپانی کوالکام رفته و از محصولات این برند استفاده کرده است. سامسونگ گلکسی A01 از چیپست اسنپدراگون 439 قدرت می‌گیرد که معماری 12 نانومتری دارد و در گوشی‌های میان‌رده مختلفی به‌کار گرفته‌شده و امتحان خود را به‌خوبی پس داده است. این گوشی بر پایه رابط کاربری One UI 2 از سیستم‌عامل اندروید 10 بهره می‌برد که آخرین سیستم‌عامل معرفی‌شده توسط گوگل است. هشت هسته به‌صورت دو سری چهار‌تایی Cortex-A53 باقدرت های 1.95 و 1.45 گیگاهرتز وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارند. Adreno 505 قطعه‌ای است که وظیفه پردازش گرافیکی برنامه‌های مختلف را بر عهده دارد و قابلیت‌های آن، اکثر بازی‌ها و برنامه‌های اندرویدی را پوشش می‌دهد. این گوشی هوشمند تنها با یک مدل حافظه داخلی و رم معرفی‌شده است. اعداد 2 و 16 در مقابل قدرت رم و میزان حافظه داخلی قرار می‌گیرند. البته این نکته را باید متذکر شویم که کاربران می‌توانند بسیاری از اطلاعات خود در حافظه خارجی ذخیره کنند.

گوشی موبایل A01

سیستم عامل

Samsung گوشی a01 را به جدید ترین سیستم عامل و رابط کاربری مجهز کرده است. در این گوشی شاهد استفاده از سیستم عامل اندروید 10 هستیم که پیشرفت های خوبی نسبت به نسل قبل خود داشته است. همچنین در این گوشی شاهد استفاده از نسل جدید رابط کاربری Samsung یعنی One UI 2 هستیم که بهبود های خوبی داشته است و هم اکنون کار با آن سریع تر و راحت تر شده است. با این تفاسیر می توان نتیجه گرفت گلکسی A01 در بخش سخت افزار و نرم افزار نسبت به قیمت خود، برترین ها را ارائه می کند.

باتری و شارژدهی

این گوشی هوشمند دارای یک باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی است. اگرچه امروزه گوشی‌های پرچمدار و حتی میان رده باتری‌های قدرتمندتری نیز دارند، اما باید یادآور شویم که این محصول، یک گوشی پایین رده است و با توجه به کارهایی که از آن انتظار داریم و اندازه نمیاشگر آن، باتری یاد شده ظرفیت قابل قبولی دارد.

گوشی گلکسی A01

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی Galaxy A01 سامسونگ پرداختیم. این گوشی به عنوان یکی از جدیدترین اسمارتفون های ارزان قیمت شرکت سامسونگ روانه بازار شده و باید روی آن به عنوان یک گوشی میان رده رو به پایین حساب باز کرد که فقط توان رفع نیازهای روزمره کاربر را دارد و در صورت تلاش برای دستیابی به بازده بیشتر، لگ و تاخیرهایی را به همراه خواهد داشت. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این گوشی ارزان قیمت در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجاز مشخص شده‌اند. دقت داشته باشید که این موارد با در نظر گرفتن قیمت گوشی و رده تولیدی گوشی مشخص شده‌اند.

گوشی موبایل A01

نکات مثبت

  • ظاهر و سبک طراحی خوب
  • به روز بودن سیستم عامل (اندروید 10 در حالت پیش فرض)
  • قیمت ارزان

نکات منفی

  • نداشتن اسکنر انگشت
  • ظرفیت کم حافظه داخلی

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی A01 ,گوشی A01, سامسونگ گلکسی A01, گلکسی A01, خرید گوشی A01, قیمت گوشی A01, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 83 تاريخ : دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 ساعت: 16:57

گوشی گلکسی S10

با ورود محصولات جدید Galaxy به بازار تحولی جدید در حیطه اسمارت فون ها به وجود آورد. گوشی سامسونگ S10 یکی از 3 گوشی پرچمدار بی نظیر سامسونگ است که ما در این مطلب قصد داریم شما را با خصوصیات منحصر به فرد آن آشنا کنیم با ما همراه باشید.

طراحی گوشی سامسونگ S10

وقتی در نگاه اول به پرچمداران جدید سامسونگ نگاه میکنید، به احتمال زیاد اصلی ترین چیزی که توجهتان را جلب میکند، حفره نمایشگر آن ها خواهد بود. البته این به معنای محبوبیت کامل این حفره ها نیست، چرا که بنا بر ادعای برخی از سایت ها، کاربرانی هستند که معتقدند این حفره ها حتی بیشتر از بریدگی های قبلی حواسشان را پرت میکند.

نظر شما هر چه که باشد، حفره نمایشگر تازه ترین راه حل سامسونگ برای تعبیه دوربین سلفی بدون افزایش حاشیه است و باید تا پیدا شدن راه حلی بهتر با همین حفره های کوچک سر کنیم. راستش را بخواهید در مدت زمانی که ما از آن استفاده میکردیم، حفره نمایشگر اصلا مزاحم کارمان نبود و به نوعی حضور آن را فراموش کردیم. ولی به هر حال اگر نمیخواهید نمایشگرتان یک سوراخ داشته باشد، به راحتی میتوانید به بخش “Hide Camera” رفته و این حفره را به کمک یک نوار مشکی در بالای صفحه، حذف کنید.

ابعاد دستگاه 149.9 در 70.4 در 7.8 میلی متر است و این یعنی 6.3 میلی متر طویل تر و نیم میلی متر باریک تر از iPhone XS میباشد در حالیکه 4.3 میلی متر طویل تر و 2.2 میلی متر عریض تر از Pixel 3 است. S10 همچنین با وزن 157 گرم، 20 گرم سبک تر از محصول اپل و 9 گرم سنگین تر از محصول گوگل است.

صفحه نمایش

بررسی گلکسی S10 را با نقد نمایشگر آن آغاز می‌کنیم. Paul Guzek، مدیر برند سامسونگ اعتقاد دارد که نمایشگر S10 بهتر از رقبای اپلی حال حاضر این این گوشی می‌باشد. Galaxy S10 دارای یک پنل ۶٫۱ اینچی Dynamic AMOLED می‌باشد که می‌توان عملکرد کلی آن را فوق العاده خوب توصیف کرد. لبه‌های این نمایشگر در به طرزی ماهرانه به سمت فریم دستگاه خم شده اند. حداکثر روشنایی این نمایشگر بسیار بالا می‌باشد و پشتیبانی ان از +HDR10 باعث می‌شود تا کنتراست و رنگ‌های تصویر آن بسیار فوق العاده باشند.

همان طور که گفتیم، سامسونگ با استفاده از یک نمایشگر Infinity-O توانسته تا بدون استفاده از notch به یک نمایشگر تمام صفحه‌ی واقعی دست یابد که فقط یک حفره‌ی کوچک برای قرار گرفتن دوربین سلفی در آن دیده می‌شود. اما برای متوجه شدن این نکته که آیا استفاده از این نمایشگر با دوربین punch-hole ساده تر از نمایشگرهای دارای notch می‌باشد، نیاز به بررسی‌های بیشتری داریم.

در واقع باید مدتی با گوشی گلکسی اس ۱۰ کار کنیم تا متوجه شویم که آیا نمایشگر Infinity-O آن دارای عیب خاصی می‌باشد یا نه. اما هم اکنون کاملا مشخص است که سامسونگ با به کارگیری دوربین punch-hole توانسته تا فضای بیشتری از نمایشگر را برای استفاده به کاربران  اختصاص دهد.

گوشی سامسونگ S10

گلکسی S10 یک گوشی سبک وزن (۱۵۷ گرم) با ابعاد ۱۴۹٫۹*۷۰٫۴*۷٫۸ میلی متر می‌باشد. بنابراین در مقایسه با S9 با نمایشگر ۵٫۸ اینچی، ابعاد گلکسی S10 فقط کمی بزرگتر از قبل شده است، در حالی که نمایشگر آن ۰٫۳ اینچ بزرگتر از نمایشگر S9 می‌باشد. به این ترتیب، سامسونگ با استفاده از نمایشگر Infinity-O توانسته تا نسبت صفحه نمایش به بدنه (screen-to-body ratio) را در S10 به عدد بسیار خوب ۹۳٫۱ درصد برساند. این عدد برای S9 برابر با ۸۳٫۶ درصد بود.

در بررسی گلکسی S10 از نظر حاشیه‌های دور نمایشگر، اگرچه نمایشگر این گوشی در سمت چپ و راست خود تقریبا دارای هیچگونه حاشیه‌ی اضافه نمی‌باشد، اما حاشیه‌های بالا و پایین آن همچنان وجود دارند، هرچند که باز هم بسیار کوچک هستند.

اسپیکر بزرگ گوشی در حاشیه‌ی بالای نمایشگر جای گرفته است، اما بزرگترین حاشیه‌ی این صفحه نمایش در زیر آن دیده می‌شود. اما به طور کلی و در مقام مقایسه با دیگر اسمارت فون‌های امروزی، سامسونگ توانسته تا به بهترین شکل ممکن فضاهای پرت دور نمایشگر را کاهش دهد.

دوربین

بزرگترین جهش پیشرفت S10 نسبت به سال‌های گذشته در دوربین طراحی شده‌ی این گوشی دیده می‌شود. چیدمان دوربین‌ها در قاب پشتی کاملاً جدید است. 3 لنز در پنب پشتی گلکسی S10 دیده می‌شود که با چینش افقی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

لنز اصلی سنسور 12 مگاپیکسلی دارد که اندازه‌ی دهانه‌ی دیافراگم آن متغیر است. لنز دوم زاویه دید بسیار دارد و از سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در نهایت لنز سوم یک لنز تله فوتو است که برای زوم 2 برابری به کار می‌رود و سنسور 12 مگاپیکسلی برای آن در نظر گرفته شده است.

دوربین‌های اصلی و بزرگنمایی، هر دو دارای سنسور لرزشگیر تصویر هستند که باعث می‌شود دوربین با زاویه دید گسترده‌تر و طبیعی‌، تصویر برداری کند و پس از جذب نور محیط اطراف، عملکرد بهتری را در شرایط نوری ضعیف از خود نشان دهد.

تغییر دادن حالت دوربین‌ها، یکپارچه است، که شما می توانید از آنها به عنوان یک پکیج کامل مملو از لنز استفاده کنید. تعداد پیکس‌ها در دوربین شاید تغییری نکرده باشد اما نرم‌افزار و الگوریتم‌های پردازش تصاویر سامسونگ، اخیراً چند ترفند جدیدی را پیش گرفتند.

با استفاده از قابلیت HDR خودکار، هر تصویر با میزان جذب نور متفاوتی گرفته می‌شود که جزئیات بخش‌های روشن و تاریک در آن بیشتر است.

شما برای درگک بروزرسانی‌های صورت گرفته باید گوشی S10 را با S9 مقایسه کنید. تصاویر ثبت شده با دوربین S10 بسیار عالی به نظر می‌رسند و جزئیات بیشتر، رنگهای دقیق‌تر را در معرض دید قرار می‌دهد. گاهی اوقات جزئیات کوچک در تصویر ممکن است از دید پنهان شود اما برای دیدن آنها می‌توانید با بزرگنمایی تصویر آنها را مشاهده کنید.

دوربین S10 همچنان می تواند تصاویر مناسب و با وضوحی را ثبت و ظبط کند اما حالت Night mode تشخیص صفحه‌ی آن نمی‌تواند با گوشی‌های Huawei Mate 20 ،Google Pixel و یا حتی P30 pro رقابت کند. در نهایت انتخاب شما مهم است که از آن چگونه استفاده کنید.

نرم افزار

سامسونگ در این دو گوشی از نسل جدید نرم افزار اندروید تحت عنوان اندروید 9 پای استفاده کرده که البته این سیستم عامل، با رابط کاربری اختصاصی این شرکت تحت عنوان سامسونگ وان بهینه شده است. بسیاری از اپلیکیشن ها و قابلیت های آشنای سامسونگ در این دو اسمارت فون مشاهده می شوند که می توانند در کنار ویژگی های نرم افزاری جدید، لذت کار با این دو محصول را برای علاقمندان دوچندان کنند. 
از جمله ویژگی های این گوشی می توان به Night Mode و یا همان حالت شب اشاره کرد که رنگ بک گراند اپلیکیشن ها از سفید به مشکی تغییر رنگ می دهندکه علاوه بر ذخیره انرژی باتری، کاهش خستگی چشم در حین کار طولانی مدت با دستگاه را نیز به دنبال خواهد داشت.  
از جمله ویژگی های قابل ذکر این دو گوشی، دستیار صوتی و مجازی اختصاصی سامسونگ تحت عنوان بیکسبی است. یکی از کارکردهای بیکسبی، قابلیتی تحت عنوان بیکسبی روتین است که برای مثال می توان برای دستگاه این چنین تعریف کرد که در یک زمان مشخص، به حالت سایلنت و دیگر حالت ها، تغییر حالت دهد و یا نوتیفیکیشن های گوشی را بعد از ساعت 10 شب به حالت بی صدا در آورد و مواردی از این قبیل.
اما نکته جالب توجه در خصوص این ویژگی این است که از عملکردی هوشمند برخوردار است بدین معنی که قادر است پس از مدتی، نحوه استفاده کاربر از دستگاه را یاد گرفته و بنا بر این آموخته ها، پیشنهادهایی را به کاربر ارائه کند. دکمه بیکسبی در سمت کناری بدنه دستگاه تعبیه شده که با یکبار فشار دادن، این دستیار صوتی به حالت آماده باش در می آید و با دوبار فشار دادن، لیستی از اپلیکیشن های پرکاربرد را ارائه می کند.

Galaxy S10

سخت افزار

مهندسان سامسونگ، کهکشانی های سال 2019 خود را به نسل جدید پردازنده های گوشی های هوشمند مجهز کرده اند که برخی مدل ها، چیپست های اسنپدراگون 855 و برخی نیز چیپست های اگزینوس 9820 را دل خود جای داده اند. بار گرافیکی این دو اسمارت فون را نیز تراشه قدرتمند آدرنو 640 به دوش می کشد. این دو اسمارت فون در چند نسخه و با مشخصات سخت افزاری متفاوت روانه بازار می شوند. گلکسی اس 10 در دو نسخه با حافظه داخلی ذخیره سازی 128 و 512 گیگابایتی و گلکسی اس 10 پلاس در سه نسخه با حافظه ذخیره سازی 128،  512 و یک ترابایتی به دست خریداران خواهد رسید. میزان حافظه رم این دو گوشی نیز بین 6، 8 و 12 گیگابایت متغیر خواهد بود. بد نیست بدانید که هر دو مدل از کارت حافظه میکرو اس دی برای افزایش این میزان حافظه ذخیره سازی نیز بهره می برند

 باتری

S10 یک باتری 3400 میلی آمپر ساعتی دارد، یعنی یک کاهش 700 میلی آمپر ساعتی معنا دار نسبت به نسخه پلاس. البته اگر به رقبای همرده مثل iPhone XS با 2658 و Pixel 3 با 2915 میلی آمپر ساعت نگاه کنید، باز هم عدد چندان پایینی نیست.

در تست جستجوی وب Wi-Fi توانستیم بیش از 10 ساعت به گشت و گذار بپردازیم و حدود 13 ساعت هم ویدیو تماشا کنیم. هر دو این اعداد حدود دو ساعت کمتر از نتیجه +S10 است. به همین صورت این دستگاه نتوانست به 24 ساعت تماس تلفنی نسخه پلاس برسد و تنها 21 ساعت و 19 دقیقه را ثبت کرد. امتیاز کلی آن هم به 79 ساعت رسید که از 91 ساعت +Galaxy S10 بسیار کمتر است.

جمع بندی

جشن دهمین سال عرضه کهکشانی های سامسونگ به باشکوه ترین شیوه ممکن برگزار شد. سامسونگ برای طرفدارانش از ارائه هیچ ویژگی ای دریغ نکرد و خانواده گلکسی اس ۱۰ را به آخرین فناوری ها و دستاوردها در زمینه گوشی هوشمند، پردازش، تصویربردرای و حتی باتری مجهز کرد. گلکسی اس ۱۰ کامل ترین دستگاه سامسونگ تا به امروز به شمار می رود و با ارائه آن فصل جدیدی در دنیای دستگاه های هوشمند شروع شد.

اس ۱۰ کامل نیست اما سامسونگ تمام سعی خود را کرده تا بهترین را برای کاربرانش آماده کند. دستگاهی زیبا و مدرن با بهره گیری از موادی باکیفیت و مقاوم. اس ۱۰ شاید همان دستگاه آینده است. گوشی هوشمندی که پا را از قالب خود فراتر گذاشته و دنیاهای دیگری وارد شده که هر شرکتی تاب چنین ریسک بزرگی را ندارد.

حال سامسونگ با اگزینوس ۹۸۲۰ خود را به تاج و تختی که چند سالیست اپل با تراشه های فوق العاده خود دست و پا کرده است، نزدیک تر از همیشه می بیند. در دنیای اندروید هم اس ۱۰ حتی از قدرتمندترینِ های بازار مانند Mi 9 هم به مراتب جلوتر و قدرتمندتر است. حال کاربران خانواده جدید سامسونگ می توانند با افتخار سر خود را بالا گرفته و از قدرت دستگاه خود بگویند.

در دنیای دوربین هم سامسونگ با تکیه به آموخته های چندین و چند ساله خود در صنعت عکاسی و تولید سنسورهای دوربین، توانسته یکی از بهترین ترکیب های دنیای گوشی های هوشمند را ایجاد کند. مشکلاتی هست اما آنقدر بزرگ نیست که قدرت تصویربرداری اس ۱۰ زیر سوال برود. دیافراگم متغیر، توانایی بالا در ثبت عکس در نور کم، ثبت رنگ هایی شاد و طبیعی، فیلمبرداری با کیفیت و فریم بسیار بالا و دوربین جلوی قدرتمند چه از منظر تصویربرداری و چه از منظر فیلمبرداری، همه و همه دوربین اس ۱۰ را در زمره بهترین های بازار قرار داده است.

گوشی موبایل گلکسی S10

اما باتری. همه می دانیم که تمامی این موارد گفته شده بدون داشتن انرژی مورد نیاز بلا استفاده خواهد بود. پس از گذر از پس لرزه های اتفاقات ناگوار گلکسی نوت ۷ و سرمایه گذاری های این شرکت بر روی بالابردن امنیت باتری و همچنین بهینه سازی تراشه و سیستم عامل خود و صدالبته پنل نمایشگر کم مصرف تر، حال اس ۱۰ می تواند با استفاده از باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری در استفاده متوسط تا ۲ روز هم آماده خدمت رسانی به کاربر باشد. و این تنها یک روی سکه است و روی دیگر به شارژ این حجم بالای باتری مربوط می شود. شارژ سریع ۱۵ واتی شاید چندان قوی نباشد اما با در نظر گرفتن قدرتی مشابه برای شارژ بی سیم متوجه سهولت شارژ دستگاه به صورت بی سیم خواهید شد.

در زمینه ارتباطات نیز تمامی تکنولوژی های ارتباطی روز اعم از سریعترین مودم LTE دنیا، بلوتوث نسخه ۵، وای فای ۶، پورت USB-C و حتی جک هدفون محبوب همگی در اس ۱۰ گرد هم آمده اند تا کامل ترین گوشی هوشمند از نظر ارتباطی را به دنیا معرفی کنند.

گلکسی اس ۱۰ سامسونگ بدون شک یکی از بهترین دستگاه های سال ۲۰۱۹ و یکی از کامل ترینِ آنها نیز خواهد بود. البته پرواضح است که این بسته بزرگ کره ای ها با تمام ویژگی هایش با قیمت پایینی در دسترس نخواهد بود. برای خرید گوشی با پایین ترین قیمت کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی S10 ,گوشی موبایل S10 , سامسونگ گلکسی S10 ,گلکسی S10 ,قیمت گوشی S10 ,خرید گوشی S10, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 84 تاريخ : دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 ساعت: 0:16

گوشی a71

گوشی سامسونگ همچنان با قدرت ادامه می‌دهد. عرضه گوشی‌های میان‌رده سری ای تأثیر زیادی بر فروش آن در سال ۲۰۱۹ داشت. به نظر می‌رسد که سامسونگ این بار هم قصد دارد که این روند را همچنان حفظ کند. گلکسی ای ۷۰ که در مارس ۲۰۱۹ معرفی شد، یکی از گوشی‌های بسیار خوب این سری محسوب می‌شود. این شرکت نسخه به روز شده این موبایل را به نام گلکسی ای ۷۱ در دسامبر ۲۰۱۹ معرفی کرده است. حال می‌بایست دید که در گوشی A71 چه خصوصیاتی نسبت به نسخه قبل ارتقاء یافته است. در ادامه به نقد و بررسی سامسونگ گلکسی ای ۷۱ خواهیم پرداخت.

طراحی گوشی A71

یک گوشی بزرگ با نمایشگر با کیفیت و ضخامت کم، این ها اصلی ترین ویژگی های Galaxy A71 است. در واقع این دستگاه، بزرگترین نمایشگری که یک کهکشانی مدرن این روز ها ارائه می دهد را داراست که از یک بریدگی (حفره) کوچکی استفاده می کند که شبیه به گلکسی نوت های سامسونگ است.
Galaxy A71 یک اسمارت فونی Glasstic دیگر است که قبلا هم آن را دیده بودیم. این نوع از متریال ترکیبی از پلاستیک و شیشه است که شباهت زیادی با شیشه دارد. نمایشگر 6.7 اینچی Super AMOLED توسط یک لایه محافط صفحه نمایش  Gorilla Glass 3 محافظت می شود.پنل AMOLED این دستگاه احتمالا دقیقا همان پنلی است که در A70 استفاده شده، یعنی یک پنل 6.7 اینچی با رزولیشن 1080p و گوشه های گرد. ولی به جای یک بریدگی قطره ای، این دفعه برای تعبیه دوربین سلفی یک حفره در نمایشگر ایجاد شده است.

صفحه نمایش

یکی از نقاط قوت این میان‌رده، بدون شک نمایشگر ۶.۷ اینچی آن است. این نمایشگر قسمت عمده پنل جلو را به خود اختصاص داده در حالی که حداقل حاشیه ممکن را نیز دارد. بنابراین می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای تماشای مالتی‌مدیا در نظر گرفته شود. galaxy a71 از فناوری صفحه نمایش Infinity-O سامسونگ که در دستگاه‌های قبلی این شرکت نیز مشاهده شد، استفاده کرده و برای جای دادن یک دوربین سلفی از هول-پانچ استفاده کرده است.

به نظر می‌رسد که دوربین سلفی گلکسی ای ۵۱ نسبت به گلکسی ای ۷۱ فضای بیشتری را اشغال می‌کند با وجود اینکه هر دو از یک نوع لنز استفاده کرده‌اند. نوع پنل استفاده شده در گلکسی ای ۷۱ از نوع Super AMOLED Plus بوده که در مقابل پنل استفاده شده در گلکسی ای ۵۱ (پنل Super AMOLED) نازک‌تر بوده و روشنایی بیشتری نیز دارد. یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش نیز تعبیه شده است. علاوه بر این، به جای آن از تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی نیز می‌توان بهره برد.

این نمایشگر روشنایی فوق‌العاده‌ای داشته و ارائه رنگ آن نیز عالی است. رزولوشن آن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و کیفیت تصویر Full HD+ را ارائه داده که نتیجه آن ارائه جزئیات عالی در نمایش تصاویر و فیلم‌هاست. در رابطه با قابلیت صدای آن نیز خاطر نشان می‌شود که به یک میکروفون ثانویه جهت حذف نویز صدا مجهز شده و از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون پشتیبانی می‌کند، در نتیجه برای استفاده از هدفون‌های سیمی نیاز به مبدل نخواهید داشت.

بررسی a71

دوربین

دوربین 64 مگاپیکسل اصلی گلکسی A71 با استفاده از فناوری پیکسل تصاویر 16 مگاپیکسل می‌گیرد و زمانی که شرایط نوری خوب است، تصاویر واقعا زیبایی نصیبتان ‌می‌شود.سطح جزئیاتی که در روز می‌گیرید زیاد هستند و دامنه دینامیک خوبی را مشاهده می‌کنید. بازتولید رنگ نیز در اکثر موارد شبیه به دنیای واقعی است. گرچه تصاویری که در شب می‌گیرید ظاهر دانه‌ای و با پارازیت دارند و استفاده از حالت اختصاصی عکاسی در شب (Night Mode) بیشتر سعی می‌کند جزئیات اشیاء تیره را زیاد کند تا این که کنترل سطح پارازیت را بر عهده بگیرد.

با وجود این، به کمک نورپردازی مصنوعی خوب گوشی تصاویر ظاهر بسیار خوشایند و خوبی دارند، حداقل زمانی که روی نمایشگر گوشی می‌بینید اینطور هستند.تصاویری که با قابلیت فوکوس زنده (Live Focus) می‌گیرید به لطف حسگر با دقت بالای دوربین ظاهر عالی دارند.دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل در مقایسه با دوربین 8 مگاپیکسل فوق عریض گلکسی A70 تصاویر بهتری حداقل از نظر سطح جزئیات می‌گیرد. گلکسی A71 همچنین یک دوربین ماکرو دارد که به سختی به کار می‌آید.

امیدواریم سامسونگ از حسگرهای دوربین با دقت بالاتر نیز در گوشی‌های میان‌رده ممتاز خود استفاده کند چون این حسگر 5 مگاپیکسل به سختی تحت هر شرایط نوردهی چه خوب چه بد، جزئیات زیادی ثبت می‌کند. همچنین فوکوس از فاصله صحیح بسیار سخت است، مگر این که با دقت در حال قاب‌بندی یک تصویر ماکرو به نمایشگر نگاه کنید.

Galaxy A71 علاوه بر فوکوس زنده از قابلیت AR Doodle گلکسی نوت 10، فیلمبرداری اسلوموشن معمولی و فوق‌العاده اسلوموشن و فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. حالت فیلمبرداری Super Steady نیز وجود دارد که از دوربین فوق عریض برای فیلمبرداری استفاده می‌کند و برای ایجاد یک ویدئوی روان بخشی از قاب را برش می‌کند.از قابلیت‌های AR Emoji (ایموجی واقعیت افزوده) و Bixby Vision نیز پشتیبانی می‌شود و یک حالت ساده عکاسی حرفه‌ای نیز وجود دارد که به کاربر اجازه تغییر تنظیمات دوربین مانند ایزو و تعادل سفید را می‌دهد.

برای عکاسی سلفی، دوربین 32 مگاپیکسل جلو تصاویری با جزئیات بیشتر از حد متوسط و رنگ‌های پوست نسبتا دقیق می‌گیرد. تصاویر سلفی که با حالت فوکوس زنده می‌گیرید به خوبی سوژه و پس‌زمینه را از یکدیگر جدا می‌کنند. مشکل همیشگی دوربین‌های جلو سامسونگ یعنی محوشدگی اطراف موها هنوز وجود دارد، گرچه روی نمایشگر خود گوشی به سختی متوجه آن خواهید شد.

نرم افزار 

گلکسی A71 به طور پیش فرض با اندروید 10 روانه بازار شده است که نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ با نام One Ui 2.0 روی آن نصب می باشد. One Ui 2 در مقایسه با نسل اول که تغییرات اساسی در زمینه تعامل کاربر با رابط کاربری ایجاد کرد، آپدیت بزرگی به شمار نمی آید، با این حال این نسخه از رابط کاربری سامسونگ بهبود هایی به خود دیده است که در ادامه به آن ها اشاره کرد.

این رابط کاربری در زمینه طراحی، تغییرات بزرگی نداشته و استفاده از آن مشابه نسل اول می باشد. شکل آیکون ها در رابط کاربری جدید بدون تغییر مانده و سامسونگ از رنگ های اشباع شده تری در آن ها استفاده کرده است که حس و حال بهتری دارد. انیمیشن های رابط کاربری هم دچار تغییرات کلی شده و اکنون بسیار شبیه به انیمیشن های ios می باشد.

گوشی سامسونگ گلکسی a71

سخت افزار

GALAXY A71 همچنین از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری نیز خوب عمل کرده به این دلیل که به یکی از بهترین تراشه‌های میان‌رده موجود در بازار مجهز شده است. چیپست SDM730 Snapdragon 730 شرکت کوالکام عملکرد بی‌نظیری را برای galaxy a71 به ارمغان آورده است. هسته‌های آن نیز با حداکثر فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز عمل می‌کنند.

در رابطه حافظه ذخیره‌سازی آن نیز خاطر نشان می‌شود که تنها حافظه ۱۲۸ گیگابایت برای آن در نظر گرفته شده در حالی که در برخی بازارها این موبایل با رم ۸ و در بازارهای دیگر با رم ۶ گیگابایت عرضه می‌شود. ویژگی کاربردی دیگر ای ۷۱ این است که به درگاه اختصاصی کارت حافظه مجهز شده؛ در نتیجه، علاوه بر دو سیم کارت همزمان می‌توانید از درگاه حافظه جانبی نیز استفاده کنید.

باتری

Galaxy A71 از همان باتری بزرگی که در A70 تعبیه شده، استفاده می کند: یک باتری گوشی  لیتیوم یونی 4500 میلی آمپر ساعتی. این دستگاه از تکنولوژی شارژ سریع هم پشتیبانی می کند که خوشبختانه شارژر 25 واتی هم درون جعبه قرار گرفته است. با استفاده از شارژر درون جعبه، تنها در نیم ساعت اول می توانید گنجایش باتری را از 0 به 51 برسانید. شارژ کامل دستگاه هم تنها 81 دقیقه زمان می برد.
در کنار سرعت شارژ بالا، نتایج تست باتری که روی A71 انجام شد هم خبر از عمر باتری شگفت انگیز این دستگاه را می داد. در تست وب گردی، این دستگاه توانست بیشتر از 13 ساعت دوام آورد، پخش ویدیو هم 17:48 دقیقه زمان برد و مکالمه با شبکه 3G هم بیش از 30 ساعت طول کشید. در آخر وقتی عملکرد بسیار خوب استندبای را هم به این معادله اضافه کردیم، امتیاز نهایی بسیار خوبی 102 ساعت را به دست آوردیم. 

گوشی Galaxy A71

کلام آخر

ای 71 گوشی‌ای است که به طور حتم شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. صفحه‌نمایش بزرگ و با کیفیت و البته پرنور در کنار نرم افزار به روز و بدون لگ از مهم‌ترین بخش‌های این گوشی هوشمند هستند. باتری ظرفیت بالا و عملکرد خوبی دارد و دوربین‌ها هم به عنوان یک گوشی میان رده خوب عمل می‌کند. به تمام این مزایا باید خوش دست بودن را هم اضافه کنیم که با وجود صفحه‌نمایش کشیده و بزرگ ای 71 یکی از خوش دست‌ترین گوشی‌های بازار است. جنس پلاستیکی بدنه را در کنار عملکرد نامطلوب سنسور اثرانگشت باید جزو معایب این گوشی هوشمند بدانیم.

در مجموع اگر بخواهید گوشی‌ای میان رده بخرید و به خصوص صفحه‌نمایش و خوش دستی برایتان مهم‌ترین بخش گوشی باشد پیشنهاد ما برای خرید گوشی طور حتم گلکسی ای 71 است.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی a71 سامسونگ ,گوشی a71 2020 ,قیمت گوشی a71, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 85 تاريخ : يکشنبه 28 ارديبهشت 1399 ساعت: 17:25

گوشی A51

گوشی گلکسی ای ۵۱ (Galaxy A51) با مشخصات فنی قدرتمند معرفی شد. ما در این بخش شما را با مشخصات فنی سامسونگ A51 آشنا خواهیم کرد.

بالاخره شایعات به پایان رسید و یکی از گوشی های جدید سری Galaxy A با نام گلکسی ای ۵۱ (Galaxy A51) در کنار گلکسی ای ۷۱ (Galaxy A71) معرفی شد. گوشی جدید سامسونگ ظاهر فوق‌العاده جذاب و حرفه‌ای دارد که می‌تواند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. کارشناسان زیادی پیشبینی کرده‌اند که این گوشی می‌تواند موفقیت‌های زیادی در زمینه فروش و کسب نظر مخاطبین به دست آورد و می‌توان این مسئله را تایید کرد. ما در این مقاله قصد داریم گوشی سامسونگ A51 را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

طراحی گوشی سامسونگ A51

در کل تفاوت ظاهری عجیبی را بین این گوشی و ای 50 نمی‌بینیم. اولین تفاوت در نوع ناچی است که برای Galaxy A51 در نظر گرفته شده. این ناچ بر خلاف نسل قبل که حالت قطره‌ای داشت به صورت حفره‌ای در نظر گرفته شده.

در قاب پشتی دومین تفاوت دو گوشی با هم دیده می‌شود. چیدمان لنزهایی که برای دوربین اصلی به کار گرفته شده مطابق با ترند این روزهای سامسونگ است. لنزهای دوربین اصلی به صورت حرف L چیده شده‌اند و قابی که برایشان در نظر گرفته شده در کنار اینکه بیرون‌زدگی زیادی ندارد به رنگ مشکی است و اندازه بزرگی دارد و فلش را هم در خودش جای داده است.

در زمینه اندازه و وزن هم خیلی دو گوشی به هم شبیه هستند. A51 حدود 172 گرم وزن و 7.2 میلی‌متر ضخامت دارد و جنس بدنه‌اش هم در قاب پشتی و هم در فریم از پلاستیک ساخته شده. همان‌طور که از اعداد و ارقام هم مشخص است با گوشی‌ای بسیار سبک و به علاوه خوش دست روبرو هستیم که در مدت طولانی هم می‌توانید بدون مشکل با یکدست با آن کار کنید.

طراحی قاب پشتی به گونه‌ای است که شبیه به A50s است و این‌طور به نظر می‌رسد که برش‌هایی در آن صورت گرفته اما این‌ها در حقیقت برش نیستند و به سبب تفاوت رنگی‌ای که در اینجا صورت گرفته می‌توانید این حس را پیدا کنید.

صفحه نمایش

گلکسی A51 دارای صفحه نمایش AMOLED است که جزو صفحه نمایش‌های بسیار زیبای این برند است. همچنین اندازه صفحه نمایش آن ۶.۵ اینچ بوده و دارای رزولوشن 1080P  با نسبت تصویر ۲۰ به ۹ است. پوشش رنگی آن قدرتمند است و برای محافظت با Gorilla Glass 3 پوشانده شده است. A51 همچنین از گزینه Always-on screen پشتیبانی می کند. بنابراین می توانید بدون لمس کردن گوشی، به راحتی  ساعت و اعلان‌های خود را بررسی کنید. البته بخاطر داشته باشید که فعال کردن این ویژگی باعث افزایش میزان مصرف باتری تلفن همراه شما خواهد شد. علاوه بر این می‌توانید رنگ‌های موجود در صفحه را تنظیم کنید. در  قسمت صفحه نمایش تنظیمات، دو حالت صفحه نمایش «طبیعی» که رنگ‌های متعادل‌تر و پررنگ‌تر دارد و حالت «واضح» که دارای رنگ‌های اشباع‌تر و چشم نوازتری است، وجود دارد که می‌توانید به دلخواه خود انتخاب کنید.

اسکنر اثر انگشت

اسکنر اثر انگشت گلکسی A51 در زیر صفحه نمایش قرار گرفته و از نوع اپتیکال است. این اسکنر عملکرد خوبی دارد. اما نمی‌توان گفت پر سرعت است. در برخی از موارد مدت زمان بین لمس حسگر توسط انگشت شما تا باز شدن قفل صفحه گوشی کمی طولانی‌تر از حد معمول خواهد بود.

دوربین

بدون تردید شرکت سامسونگ توانسته در زمینه دوربین گلکسی ای ۵۱ شگفتی‌ساز شود. همانطور که می‌دانید از مدتی قبل شاهد انتشار شایعاتی مبنی بر ماژول L شکل دوربین بودیم و هم اکنون مشخص شد که واقعیت بوده‌اند.

گوشی جدید سامسونگ مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.0، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2، سنسور ۵ مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 و سنسور ۵ مگاپیکسل سنجش عمق با گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌باشد. نباید از قابلیت‌های دوربین گلکسی ای ۵۱ همانند لایو فوکوس (Live Focus)، اسلوموشن، حالت شب (Night Mode)، پانوراما و HDR اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند تجربه تصویربرداری عالی را رقم بزنند.

توجه داشته باشید که وضعیت برای علاقه‌مندان به دوربین سلفی هم بد نبوده و شاهد قرارگیری سنسور قدرتمند ۳۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 هستیم که از HDR هم پشتیبانی می‌کند.

همانطور که می‌دانید، دوربین سلفی می‌تواند نقش یک ویژه کلیدی را ایفا کند، زیرا اکثر شرکت‌ها به دلیل مجهز نکردن گوشی های هوشمندشان به سنسور سلفی باکیفیت، دچار مشکلاتی همانند عدم موفقیت در کسب آمار قابل قبول فروش خواهد شد.

آیا سوالی درباره قدرت فیلمبرداری گلکسی ای ۵۱ دارید؟ ما سوال شما را با یک سوال دیگر پاسخ خواهیم داد؛ آیا امکان دارد چنین گوشی باکیفیتی از قابلیت فیلمبرداری ضعیفی بهره‌مند باشد؟ قطعا اینطور نیست و قدرت فیلمبرداری بالای آن، خیره‌کننده است.

سامسونگ A51

سخت افزار

گوشی گلکسی A51 مجهز به چیپست اگزینوس 9611 سامسونگ است که داخل گوشی A50s نیز قرار داده شده است. سرعت کلاک آن در مقایسه با اگزینوس 9610 داخل مدل A50 بالاتر است تا شاهد افزایش اندک سطح عملکرد باشیم.به همراه این چیپست در مدل تحت بررسی ما 6 گیگابایت رم قرار گرفته بود تا به راحتی گوشی بتواند از عهده تمامی وظایف برآید. با توجه به این که پردازنده این گوشی 4 هسته کورتکس A73 با سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتز دارد به راحتی به عنوان مثال می‌توانید بازی پابجی را در بالاترین دقت خود اجرا کنید.

گرچه باید بگوییم گاهی اوقات حتی با آن که گوشی 6 گیگابایت رم دارد کمی لکنت در عملکرد و تاخیر را شاهد بودیم. در بعضی از بازارها این گوشی با 4 گیگابایت عرضه شده است تا شدت این مشکل بیشتر باشد.گرچه باید به کلاس گوشی توجه کنید و تا زمانی که انتظار معقول داشته باشید نباید از عملکرد آن ناامید شوید.

نرم افزار

یکی از ویژگی‌های خاص و متفاوت این گوشی نسبت به رقبایش همین بخش نرم‌افزاری است. Galaxy A51 به صورت پیشفرض با اندروید نسخه 10 عرضه می‌رود که در این رنج قیمتی جزو اولین گوشی‌هایی است که آخرین نسخه از اندروید را روی خودش دارد. ظاهر این اندروید با آن چیزی که از گوشی‌های اندروید خام انتظار دارید کاملا متفاوت است به سبب اینکه رابط کاربری دوست‌داشتنی سامسونگ با نام وان یو آی روی آن نصب شده. سامسونگ برای اینکه در بخش نرم‌افزاری حجت را برای این گوشی تمام کرده باشد از آخرین نسخه رابط کاربری خودش هم بهره برده که در حقیقت وان یو آی نسخه 2 است که سبب شده ظاهر و البته امکاناتی مشابه به گوشی‌های پرچم‌دار برای این گوشی به همراه بیاید.

باتری

گوشی گلکسی A51 سامسونگ مانند مدل سال قبل خود مجهز به یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت با سرعت شارژ سیمی 15 وات است. این باتری واقعا بزرگ است و شارژ آن به راحتی با یک مصرف معقول می‌تواند یک روز دوام آورد.اگر رعایت کنید و فقط یک سیم کارت داشته باشید ماندگاری شارژ حتی از یک روز نیز بیشتر خواهد بود. استفاده از شارژر 15 وات باتری این گوشی را از 0 تا 100 درصد در حدود 2 ساعت کاملا شارژ خواهد کرد.

جمع بندی

در حالی که گلکسی A50 در سال گذشته میلیون‌ها دلار در سراسر جهان به فروش رسیده است، گلکسی A51 تغییر اندکی نسبت به آن داشته و دلیل زیادی برای انتخاب شدن ندارد. این گوشی زیبا دارای صفحه نمایش AMOLED زیبا و باتری بسیار خوبی است، اما دوربین‌های جدید پیشرفت چندانی نکرده‌اند و کیفیت آن‌ها به مراتب کمتر از دوربین های رقیب پیکسل 3a یا حتی آیفون 7 است. بدتر از آن که عمکرد قابل قبولی هم در مقابل آن‌ها ندارد. در نهایت گلکسی A51 صرفاً یک گوشی میان رده مناسب است که نسبت به امکانات و کیفیت ساخت مقرون به صرفه است و قطعاً رقیب جدی برای پیکسل 3a نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نکات مثبت

  • وزن کم
  • کیفیت ساخت محکم، ظاهر جذاب
  • دوام باتری طولانی‌مدت
  • پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع
  • نصب از قبل اندروید 10 و لانچر One UI 2.0
  • کیفیت نمایشگر عالی
  • کیفیت بهتر دوربین اصلی و فوق عریض در مقایسه با نسل قبل
  • حضور درگاه 3.5 میلی‌متری هدفون
  • قادر به اجرای بازی‌های پیشرفته مانند پابجی است.

نکات منفی

  • عملکرد بد دوربین عقب در شرایط کم نور و شب‌ها
  • کاربردپذیری محدود دوربین ماکرو
  • عدم افزایش گنجایش باتری یا سرعت شارژ در مقایسه با گلکسی A51
  • بعضی از قابلیت‌های لانچر One UI 2.0 در این گوشی دیده نمی‌شود.
  • مقداری افت عملکرد و تاخیر
  • کیفیت بلندگو می‌توانست بهتر باشد.
  • نبود ویژگی ثبات‌سازی هنگام فیلمبرداری با کیفیت 4K
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : عکس گوشی a51 ,قیمت A51 , سامسونگ A51, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 91 تاريخ : دوشنبه 8 ارديبهشت 1399 ساعت: 18:51

گوشی گلکسی فولد

یکی از گوشی های خاصی که شرکت سامسونگ در ابتدای سال 2019 معرفی کرد گوشی گلکسی فولد (Samsung Galaxy Fold) است که از صفحه نمایشی با قابلیت تا شدن بهره می‌برد. این گوشی رسما اولین اسمارتفون تاشدنی محسوب می‌شود که با اهداف تجاری توسط سامسونگ روانه بازار شده است. گفتنی است که مدل های مشابه دیگر در بازار ارائه شده است مانند گوشی سامسونگ z فلیپ. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی فولد سامسونگ بپردازیم و مروری بر ویژگی های مثبت و منفی اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با ما همراه باشید.

طراحی گوشی سامسونگ Galaxy Fold

اصلی ترین چالش پیش روی سامسونگ در تولید انبوه دستگاهی با صفحه نمایش تاشو، در طراحی آن قرار دارد. وجود فضای کم برای خمش نمایشگر سبب شده سامسونگ به فکر لولایی منحصر به فرد برای گوشی تاشوی خود باشد. در مرکز پنل پشتی دستگاه، این لولا به چشم می خورد که از بخش های سمت راست و چپی آن کمی فاصله دارد. راستش را بخواهید وجود این فاصله (هرچند اندک) به کاربر حس بسیار استرس زایی را منتقل خواهد کرد؛ چرا که گلکسی فولد در برابر نفوذ گرد و غبار و مایعات مقاوم نیست و فکر ورود مایعات از ازین شیار باریک می تواند دلهره آور باشد.

لولای یاد شده در هنگام بسته بودن، باعث می شود تا در مرکز دستگاه صفحه نمایش ها کمی از یکدیگر فاصله داشته باشند. ممکن است برای برخی از کاربران این موضوع چندان خوشایند نباشد اما از نگاه تکنیکی و فنی می توان این فاصله را به نوعی مثبت نیز دانست. در زمان بسته بودن گلکسی فولد، نمایشگرها تکان هایی به سمت بالا و پایین نیز دارند؛ به دلیل ماهیت تاشوی صفحه نمایش، نمی توان از شیشه محافظ بر روی سطح آن بهره برد. بنابراین این تکان ها ممکن است سبب خط و خش هایی ناخواسته شود. از طرفی پیش از این چنین فاصله ای را در دستگاه هایی چون سرفیس بوک مایکروسافت نیز مشاهده کردیم که سبب بروز هیچگونه مشکلی برای کاربران نشد!

البته لازم به ذکر است که سامسونگ برای کاهش تکان های صفحه نمایش به جهت های مختلف، سیستمی آهن ربایی را در لبه ها قرار داده که سبب می شود در هنگام بستن دستگاه، آهن رباها نمایشگرها را به یکدیگر بچسبانند و در جای خود ثابت نگه دارند. استفاده از چنین ریزه کاری هایی در طراحی، دقت سامسونگ در توجه به جزئیات را نشان می دهد و خرسندیم که با دستگاهی مهندسی شده از هر جهت رو به رو هستیم. البته ممکن است این سیستم مهندسی شده گاهی هم موجب دردسر شود. به دلیل قدرتمند بودن این آهن رباها، احتمال جذب انواع اشیاء فلزی مانند سوزن، سنجاق و حتی سکه به بدنه دستگاه وجود دارد؛ بنابراین توصیه می کنیم گلکسی فولد خود را از هرگونه اشیاء فلزی سبک دور نگه دارید!!!

اما بهتر است نگاهی هم به ابعاد دستگاه داشته باشیم. گلکسی فولد در حالت باز ۶.۹ میلیمتر و در حالت بسته ۱۵.۵ میلیمتر یا به عبارت دیگر یک و نیم سانت ضخامت دارد. نترسید! این مقدار تنها بر روی کاغذ زیاد است و در بررسی های انجام شده، با گذاشتن دستگاه در جیب خود، هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد و حتی این ضخامت را احساس هم نخواهید کرد!

طول دستگاه تنها بخشی از ابعاد گلکسی فولد به شمار می رود که چه در حالت بسته و چه در حالت باز یکسان و ثابت است و اندازه ای ۱۶۰.۹ میلیمتری دارد. عرض این گوشی هوشمند نیز در حالت بسته معادل ۶۲.۹ میلیمتر و در حالت باز برابر با ۱۱۷.۹ میلیمتر است. گلکسی فولد وزنی در حدود ۲۶۰ گرم دارد و با وجود اندازه بسیار بزرگ آن و همچنین باتری ۴۳۸۰ میلی آمپری اش، چنین وزنی را تحسین می کنیم؛ زیرا دستگاهی به این بزرگی در صورت سنگین بودن بسیار خسته کننده و پس از مدتی زننده خواهد شد.

سامسونگ گوشی هوشمند تاشو خود را با شیار سیم کارت نانو همراه کرده است که از درگاه کارت حافظه microSD نیز پشتیبانی نمی کند. این شیار مانند دیگر دستگاه های این شرکت در لبه سمت چپی دستگاه قرار گرفته است. در سمت دیگر، دکمه قفل، دکمه افزایش / کاهش صدا و همچنین سنسور اثرانگشت مشاهده می شود. با در نظر گرفتن شیوه در دست گرفتن دستگاه، محل جای گیری سنسور اثرانگشت را مناسب ارزیابی می کنیم؛ اما به طور کلی بهتر بود این حسگر همانند گوشی هایی چون گلکسی اس ۱۰ ای با دکمه قفل یکپارچه شود. هرچند که این ترکیب نیز چندان بد نیست.

سامسونگ بلندگوهای استریوی گلکسی فولد را در لبه بالا و پایین صفحه نمایش سمت چپی قرار داده است. در این بخش ها در نمایشگر سمت راست نیز به ترتیب میکروفون ثانویه و پورت USB-C به همراه میکروفون تماس قرار گرفته اند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش اصلی تاشو و 7.3 اینچی Dynamic AMOLED Infinity Flex Display، اندازه تصویر آن 1536 پیکسل در 2152 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 4:2:3، در هر اینچ نیز 362 پیکسل دارد. صفحه نمایش دوم (جلد) 4.6 اینچی Super AMOLED. اندازه تصویر 720 پیکسل در 1680 پیکسل، نسبت ابعاد تصویر 21:9 و در هر اینچ 399 پیکسل دارد.

سخت افزار

با تمامی این تفاسیر حالت تبلت برروی گلکسی فولد به خوبی پیاده شده است، در هنگام وب‌گردی، زبانه‌های مرورگر همچون رایانه در قسمت بالایی صفحه قابل دسترسی هستند همچنین در هنگام بررسی حساب جیمیل خود، تمامی سه ستون صفحه را مشاهده می‌کنید و به تمامی بخش‌ها دسترسی دارید. حالت چرخش صفحه نیز به راحتی عمل می‌کند که در حالت‌های مختلف شاید مورد نیاز باشد. گلکسی فولد به عنوان یک تلفن هوشمند، به خوبی عمل می‌کند، سرعت بالا، قدرت بالا، انجام برنامه‌ها بدون تاخیر و لذت کار با بخش‌های مختلف آن بسیار است. حجم ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت آن‌قدر زیاد است که می‌توانید تمامی فایل‌ها و برنامه‌های مورد نیاز خود را به گلکسی فولد منتقل کنید و هنوز هم جای زیادی برای ذخیره‌سازی داشته باشید، ۱۲ گیگابایت حافظه رم و پردازنده اسنپدراگن ۸۵۵ همچنین در حالت چند وظیفه‌ای نیز سرعت بسیار بالایی دارد و گوشی بدون مشکل عمل می‌کند. باتری گلکسی فولد با ظرفیت ۴۳۸۰ میلی‌آمپر ساعت، با استفاده مداوم، تمام روز شارژ نگه می‌دارد و خریداران نگرانی از این بابت نخواهند داشت. با شارژ سریع ۱۵ واتی نیز به سرعت می‌توان این مدل را شارژ کرد.

 

گلکسی فولد تصاویر خوبی را هم ثبت می‌کند، سامسونگ در این مدل از 6 دوربین استفاده کرده است، سه دوربین در عقب، دو دوربین در جلو و یک دوربین در بالای نمایشگر 4.6 اینچی، دوربین اصلی به سه سنسور عریض، معمولی و تله‌فتو مجهز شده و عملکرد دو دوربین سلفی نیز مانند گلکسی S10 پلاس است. با این وجود می‌توان تصاویر بسیار خوب و شفافی را با گلکسی فولد ثبت کرد، اما دوربین این مدل در حد برترین‌های بازار همچون پیکسل 3 و هوآوی پی 30 پرو نخواهد بود.

گوشی سامسونگ Galaxy Fold

نرم افزار

اندروید 9 مدل Pie. رابط کاربری Samsung One

دوربین

 گوشی گلکسی فولد سامسونگ در مجموع از شش لنز دوربین بهره می‌برد که در این بخش می‌خواهیم دقیق تر در رابطه با آن ها صحبت کنیم. دوربین اصلی دستگاه از سه لنز تشکیل شده که به طور عمودی در گوشه قاب پشت محصول نصب هستند. این سه لنز چه در حالتی که گوشی تا شده باشد و چه در حالت باز شده نقش دوربین اصلی را ایفاء می‌کنند. سه لنز مذکور به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند و وضوح 12، 12 و 16 مگاپیکسلی دارند. دیافراگم لنز دوربین 12 مگاپیکسلی و واید گوشی از نوع متغیر است و می‌تواند با توجه به نور محیط به طور خودکار مابین F/1.5 تا F/2.4 تنظیم شود. دیافراگم دو لنز دیگر 12 و 16 مگاپیکسلی دستگاه هم به ترتیب F/2.4 و F/2.2 خواهد بود.

 

قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی دستگاه پشتیبانی می‌شوند شامل مواردی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری با زاویه دید گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 60 فریم در هر ثانیه خواهند بود. ضمنا یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده که درست زیر لنز های دوربین آن نصب خواهد بود. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی و سه‌گانه Galaxy Fold چطور است؟ در بررسی گلکسی فولد مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور مناسب واقعا عملکرد عالی دارد.

اگر نور محیط خوب باشد و در فضایی باز با دوربین اصلی گوشی به ضبط عکس بپردازید واقعا تصاویر عالی قابل ثبت هستند. جزئیات تصویر و شادابی رنگ ها در عکس های ضبط شده با دوربین اصلی گلکسی فولد بسیار مطلوب خواهند بود. عکس های پرتره هم در این شرایط با کیفیت مطلوبی ضبط می‌شوند و دقت عملکرد دوربین گوشی در تفکیک سوژه اصلی عکس و فضای پس زمینه وضعیت بسیار خوبی دارد. در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی افت می‌کند اما باز هم عکس های خوبی توسط آن قابل ضبط هستند. نویز عکس ها در این شرایط کمی بیشتر خواهد شد و رنگ ها هم تا حدی شادابی خود را از دست می‌دهند اما کیفیت کلی عکس همچنان در وضعیت قابل قبولی قرار خواهد داشت.

دوربین سلفی گوشی Galaxy Fold در حالتی که نمایشگر گوشی تا شده (بسته) باشد از یک لنز 10 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل خواهد شد که از قابلیت HDR و ضبط ویدئو های 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما زمانی که گوشی باز شود و در حالت تبلت قرار گیرد، لنز های دوربین سلفی داخلی آن که دو عدد هستند و در گوشه سمت راست و فوقانی صفحه نمایش تعبیه شده‌اند فعال می‌گردند. این دو لنز به ترتیب 10 و 8 مگاپیکسلی هستند و دیافراگم F/2.2 و F/1.9 دارند. ضمنا هر دو لنز مذکور از نوع واید هستند. اما کیفیت عملکرد لنز های دوربین سلفی گوشی چطور است؟

در بررسی گلکسی فولد مشخص شد که دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی که در حالت بسته بودن دستگاه و نمایشگر آن مورد استفاده قرار می‌گیرد کیفیت عملکرد خوبی دارد. با این دوربین واحد 10 مگاپیکسلی می‌توانید عکس های معمولی خوبی ضبط کنید یا مکالمات تصویری را با کیفیت مطلوبی تجربه نمایید. در حالتی که گوشی باز شود و در حالت تبلت مورد استفاده قرار گیرد و دو لنز دوربین 10 و 8 مگاپیکسلی آن به عنوان دوربین سلفی فعال شوند وضعیت از قبل بهتر می‌شود و کیفیت عکس هایی که می‌توانید در این حالت ضبط کنید بهتر هم خواهد شد. بنابراین با دوربین های سلفی گوشی Galaxy Fold هم دقیقا مثل دوربین اصلی آن قادر به ضبط عکس های خوب و با کیفیت خواهید بود. به طور کلی گوشی نام برده شده از نظر دوربین هم یک اسمارتفون با کیفیت است و می‌تواند تجربه‌ای عالی را برایتان به ارمغان آورد. پس اگر به کیفیت عملکرد دوربین اهمیت می‌دهید، گلکسی فولد گزینه خرید خوبی خواهد بود.

باتری

 سامسونگ برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Galaxy Fold یک باتری لیتیوم پلیمری 4380 میلی آمپر ساعتی را مورد استفاده قرار داده است. با توجه به اینکه دستگاه از دو صفحه نمایش بهره می‌برد و در دو حالت مختلف قابل استفاده خواهد بود، مقدار شارژدهی باتری آن کاملا به نحوه استفاده کاربر وابسته است. اگر کاربر بیشتر در حالت گوشی و با نمایشگر بسته از این محصول استفاده نرمال کند، باتری آن به راحتی تا 2 روز دوام می‌آورد اما اگر بیشترین مقدار استفاده کاربر از گوشی در حالت تبلت (صفحه نمایش باز شده) باشد، شارژ باتری ظرف یک روز خالی می‌شود. همچنین اجرای تسک های سنگین مثل بازی کردن به شدت روی سرعت مصرف شارژ باتری تاثیرگذار خواهد بود.

بنابراین در مجموع می‌توان گفت که قدرت شارژدهی باتری گوشی Galaxy Fold متعادل است. خوشبختانه گوشی از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و شارژر اورجینال آن توان 15 واتی دارد. با استفاده از این شارژر تقریبا می‌توان ظرف 120 دقیقه باتری دستگاه را از صفر تا صد درصد شارژ کرد. از دیگر قابلیت هایی که توسط گوشی پشتیبانی می‌شود باید به قابلیت شارژ سریع بیسیم 15 واتی و همچنین شارژ بیسیم معکوس 9 واتی اشاره کرد. به موجب این قابلیت می‌توانید با قرار دادن گلکسی فولد روی پد شارژر بیسیم شاهد شارژ شدن باتری آن باشید یا با نزدیک کردن قاب پشت این گوشی به گوشی دیگری که از تکنولوژی شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند، باتری گوشی دوم را شارژ کنید.

جمع بندی

سامسونگ گلکسی فولد دستگاهیست از آینده اما با ویژگی های مشابه گوشی های هوشمند امروزی. تنها مشخصه فولد را می توان نمایشگر تاشو آن دانست که آن هم آنطور که باید و شاید پخته نشده است.

گلکسی فولد را می توان دستگاهی دانست که با وجود پتانسیل های بالایش، اصلا به آن چیزی که می توانست تبدیل شود، حتی نزدیک هم نشده. وجود دو نمایشگر و ۶ دوربین به خوبی می تواند گویای این مسئله باشد که سامسونگ می توانست با قرار دادن یک نمایشگر و استفاده از ۳ یا ۴ دوربین (همانند آنچه که در Mate X هواوی مشاهده کردیم) دستگاهی به مراتب هدفمند تر را توسعه دهد. همچنین در نظر داشته باشید که نمایشگر خارجی با حاشیه های بسیار زیاد بالایی و پایینی اش، کمی مسخره به نظر می رسد؛ حداقل در نگاه اول!

اما در مجموع، گلکسی فولد بسیار پریمیوم و بالارده است به همراه قیمتی بسیار بالارده که راستش را بخواهید، داشتن “صرفا” یک نمایشگر تاشو، به هزینه آن نمی ارزد. صفحه نمایشی که در یکی دو ماه گذشته برای سامسونگ بسیار دردسر ساز بوده است؛ به گونه ای حتی پیش فروش دستگاه متوقف و آینده آن در حاله ای از ابهام فرو رفته است.

به هر حال آینده روند بزرگتر شدن گوشی های هوشمند، در دست نمایشگرهای تاشو خواهد بود. البته نه آن چیزی که در فولد مشاهده می کنیم؛ چرا که فولد بسیار خام و نپخته به نظر می رسد. اما مطمئنا در آینده این محصول نیز به پختگی نسبی خواهد رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : قیمت گوشی سامسونگ گلکسی فولد 2019 , بررسی گلکسی فولد ,Galaxy fold قیمت, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 80 تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1399 ساعت: 19:19

گوشی a6s

برند کره‌ای سامسونگ، سال‌هاست که یکه‌تاز بازار موبایل است. از گوشی‌های ارزان‌قیمت گرفته تا گران‌ترین گوشی‌های بازار همگی در سبد محصولات سامسونگ دیده می‌شود. گلکسی A6S یک محصول میان‌رده از سامسونگ است که در سال 2018 معرفی شد. این گوشی هوشمند مجهز به صفحه نمایش 6.0 اینچی است که از رزولوشن 1080×2160 پیکسل و استاندارد 18:9 بهره می‌برد. گوشی گلکسی A6s توسط پردازنده اسنپدراگون 660 کوالکام قدرت می‌گیرد. این پردازنده به همراه رم 6 گیگابایتی در اجرای سریع برنا‌مه‌ها و بازی‌ها عالی عمل می‌کنند. نسخه پیشرفته تر این گوشی می توان گوشی a8s را نام برد.

 

گلکسی A6s با دو دوربین در پشت و یک دوربین در جلو ظاهر شده است. دوربین دوگانه این گوشی متشکل از دو سنسور با رزولوشن‌های 12 و 2 مگاپیکسل است در حالی که دوربین سلفی این گوشی یک سنسور 12 مگاپیکسلی دارد. استفاده از درگاه USB نوع C و حسگر اثر انگشت جزو مهمترین ویژگی‌هایی است که گوشی A6s از آن بهره‌مند است. باتری 3300 میلی‌آمپری در این گوشی می‌تواند ساعات طولانی شما را همراهی کند. گلکسی A6s با حافظه داخلی 64 گیگابایتی، ضمن ظرفیت بالای ذخیره سازی که دارد، پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا 512 گیگابایت را هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

طراحی گوشی a6s

با بیرون آوردن گوشی آ 6 اس متوجه خواهید شد که با دستگاه میان رده ای سر و کار دارید. صفحه نمایش از نوع Infinity-O است و این بدان معناست که دوربین سلفی در یک ناچ O شکل قرار گرفته است. صفحه نمایش 6 اینچی و از نوع Super AMOLED است و حداقل حاشیه را دارد و هیچگونه تداخلی با ناچ یا دیافراگم دوربین ندارد. شاسی فلزی بین پوشش شیشه ای قیمت جلو و عقب جاسازی شده است. متاسفانه در این مدل خاص شارژ بی سیم استفاده نشده است بلکه شما یک پورت USB-C، یک بلندگو، اسلات دوتایی سیم کارت و microSD و جک هدفون 3.5 میلیمتری را در اختیار دارید.  پنل پشتی دارای حسگر اثز انگشت است و دو دوربین هم در این محل واقع شده است. در این مدل گوشی سامسونگ هیچ مقاومت در برابر آبی وجود ندارد.

نمایشگر

پنل 6 اینچی LCD TFT با نسبت تصویر 18:9 برای صفحه نمایش A6S انتخاب شده است. این دستگاه رزولوشن Full HD با رزولوشن تصویر 2160x1080p و تراکم پیکسل 402ppi را اجرا می کند. حداکثر میزان روشنایی آن 370 لومن اندازه گیری شده است که باید مقدار کافی باشد، شما حتی در زیر نور آفتاب می توانید به راحتی صفحه نمایش را بخوانید. رنگ ها دقیق و طبیعی هستند اما مطمئنا قرار نیست همان مشخصات صحفحه نمایش AMOLED را که در گوشی های رده بالای سامسونگ یافت می شود را در اختیار داشته باشید. ما نمی توانیم نوع شیشه مورد استفاده در گوشی را مشخص کنیم و این بدان معناست که ممکن است از Gorilla Glass در آن استفاده نشده باشد. اگر اینگونه است توصیه می کنیم یک محافظ صفحه نمایش خریداری کنید.

گوشی سامسونگ a6s

دوربین

یکی از تفاوت های ای 6 اس و گلسی ای 8 اس دوربین آنها است ای 8 اس دوربین سه گانه را به خدمت گرفته درحالی که دوربین ای 6 اس دوگانه بوده و از لنزهای 12+2 مگاپیکسلی استفاده کرده است. لنز دوم نیز یک سنسور ثبت عمق است. دوربین سلفی هم یک لنز 12 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی آن از ثبت ویدئوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و ثبت ویدئوهای 1080 پیکسل پشتیبانی می کند. 

سخت افزار

نیروی لازم جهت اجرای عملکردها را از تراشه Qualcomm SDM660 Snapdragon 660 گرفته که بر اساس فرآیند ساخت 14 نانومتری ساخته شده و نسبت به پردازنده های 28 متری کارایی و مصرف باتری به نسبت پایین تری دارد. پردازنده 8 هسته ای بوده که 4 هسته Kryo 260 آن با فرکانس 2.2 و 4 هسته دیگر با فرکانس 1.8 گیگاهرتز عمل می کنند. پردازنده گرافیکی نیز Adreno 512 است. از دیگر گوشی هایی که از این پردازنده استفاده کرده اند می توان به ردمی نوت 7 و سامسونگ گلکسی ای 9(2019) و نوکیا 7 پلاس و شیائومی می ای 2 اشاره کرد.

 

در بنچمارک آنتوتو این مدل امتیازی برابر با 136.370 را کسب کرده که در حوزه میان رده ها عملکردی خوب در نظر گرفته می شود از نظر حافظه هم خاطر نشان می شود که این گوشی در دو نسخه 128/6 و 64/6 گیگابایت عرضه شده است از این رو رم 6 گیگابایتی سرعت لازم جهت اجرای برنامه ها و عملکردهای چند وظیفه ای را فراهم می سازد. علاوه بر این از درگاه کارت حافظه microSD تا 512 گیگابایت نیز پشتیبانی می کند. سامسونگ درگاه اختصاصی برای آن در نظر نگرفته از این رو می بایست از درگاه سیم کارت دوم استفاده کرد. از بلوتوث نسخه 5.0، GPS Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac,dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot پشتیبانی کرده و از رابط دو طرفه 2.0, Type-C 1.0 پشتیبانی می کند. از نظر نرم افزاری هم می بایست گفت که این گوشی با نسخه 8.0 (Oreo)، پلتفورم اندروید اجرا می شود.

باتری

باتری به کار رفته در ای 6 اس 3300 میلی آمپر ظرفیت داشته و از نوع لیتیوم یونی است اما از شارژ سریع پشتیبانی نمی کند.

 

نتیجه گیری

باتری 3300 میلی آمپر ساعتی A6S بیشتر کاربران را راضی نگه می دارد، صفحه نمایش و پردازنده میان رده میزان انرژی مصرفی دستگاه شما را ماهش می دهد. قیمت و کیفیت تهاجمی موجود در بازار امروز باعث شده است که کاربران اکثرا به سمت گوشی های ارزان قیمت متمایل شوند، اگر به دنبال گوشی ارزان با عملکرد مناسب هستید Galaxy A6S سامسونگ یک انتخاب مناسب برای شما خواهد بود. 

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : قیمت گوشی a6s 2018 ,Galaxy a6s قیمت ,بررسی a6s ,خرید a6s, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 81 تاريخ : جمعه 5 ارديبهشت 1399 ساعت: 22:03

گوشی شیائومی می 9 لایت

تصور تمامی کاربران این بود که با بزرگ شدن بیش از اندازه خانواده می 9 باید منتظر یک خانواده جدید برای گوشی‌های سری باشیم اما شیائومی با معرفی می 9 پرو و می 9 لایت نشان داد که هنوز کارش با این خانواده به اتمام نرسیده و نمی‌خواهد این خانواده را کنار بگذارد. در این بررسی به جدیدترین عضو این خانواده یعنی گوشی شیائومی Mi 9 لایت می‌پردازیم که یکی از گوشی‌های مقرون به صرفه بازار هم به حساب می‌آید.

Xiaomi Mi 9 Lite را می‌توانید از اینجا خریداری کنید.

طراحی گوشی شیائومی Mi 9 لایت

در طراحی، اولین نکته‌ای که نظر را جلب می‌کند رنگ‌های جذاب و پرداخت ماتریسکی بکار رفته روی پنل عقب این دستگاه است. آپشن‌های رنگی هم شامل رنگ‌های مشکی، آبی و سفید است. ابعاد آن ۱×۷۴٫۵×۸٫۷ میلی‌متر و وزنی برابر با ۱۷۹ گرم دارد. هم پنل جلو و هم پنل عقب هر دو از شیشه ساخته شده‌اند. شیشه به خدمت گرفته شده در پنل جلو از جنس شیشه گوریلاگلس ۵ بوده که مقاومت قابل‌توجهی را در برابر خط و خش و ضربه به mi 9 lite بخشیده است. بکارگیری فریم آلومنیومی نیز نسبت به مدل‌هایی که از فریم‌های پلاستیکی برخوردارند، یک کارت طلایی محسوب می‌شود. ماژول دوربین نیز به صورت عمودی طراحی شده و در گوشه سمت چپ واقع شده است.

 

به جزء ماژول دوربین آپشن دیگری در پنل عقب دیده نمی‌‎شود. سنسور اثر انگشت نیز روی نمایشگر واقع شده و از نوع اپتیکال است. لوگو شیائومی هم در قسمت پایین و سمت چپ واقع شده که حاوی نور ال ای دی بوده و در زمان شارژ شدن دستگاه و یا دریافت ناتیفیکیشن روشن می‌شود. در قسمت راست دستگاه دکمه‌های روشن و خاموش قرار داشته درحالی که لبه چپ میزبان درگاه دوگانه سیم‌کارت است. میکروفون، پورت Type-C 1.0، سیستم اسپیکر در لبه پایین واقع شده در حالی که پورت مادون قرمز در لبه بالا قرار دارد.

نمایشگر

در شیائومی می 9 لایت یکی از محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین نمایشگرهای بازار یعنی Super AMOLED به کار رفته است. ابعاد این پنل دارای ناچ قطره‌ای به 6.39 اینچ می‌رسد و رزولوشن آن نیز 1080p یا به عبارتی 2340*1080 پیکسل می‌باشد. ضمناً، تراکم پیکسلی و نسبت بدنه به تصویر این دستگاه هم به ترتیب 403 پیکسل در هر اینچ و 19.5:9 است. به این نکته هم اشاره کنیم که پنل به کار رفته در این گوشی با یک پوشش صاف گوریلا گلس 5 محافظت شده است.

همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، امکان دارد در برخی کشورها همراه با گوشی و سایر محتویات درون جعبه، یک گارد محافظ نمایشگر نیز در اختیار خریداران قرار گیرد.

نهایت روشنایی صفحه نمایش OLED این دستگاه امتیاز فوق‌العاده 440 نیت را دریافت می‌کند تا وعده شیائومی در این‌باره تحقق یابد. ضمن اینکه چنان‌چه شما حالت خودکار (Auto) را روشن کنید، این عدد به 600 نیت افزایش خواهد یافت تا باز هم کمپانی چینی از این نظر رو سفید شود.

شیائومی برای تنظیمات کنتراست این دستگاه خود سه آپشن در نظر گرفته که با روشن کردن گزینه Automatic، خروجی رنگ‌های نمایشگر روی DCI-P3 تنظیم می‌گردد و تفاوت رنگی آن نیز به 3.8 درصد می‌رسد. تنها در همین حالت است که شما می‌توانید یکی از آپشن‌های Default، Warm یا Cool را برگزینید. به علاوه، در حالت پیش‌فرض هم تفاوت رنگی 3.8 خواهد بود که با انتخاب گزینه Warm، این عدد به 2.5 کاهش می‌یابد تا رنگ‌ها را دقیق‌تر نشان دهد.

در مرحله بعد به دیگر گزینه کنتراست می‌رسیم که همان آپشن استاندارد می‌باشد که رنگ‌ها را با کیفیت sRGB پخش می‌کند و تفاوت آنها را به 3.0 می‌رساند تا از این نظر هم عیب و ایرادی به محصول شیائومی وارد نشود. نهایتاً آپشن افزایشی (Increased) به چشم خواهد خورد که رنگ‌ها را سرزنده‌تر و پویاتر خواهد کرد.

دوربین

همان طور که قبلاً اشاره شد، یکی از نقاط قوت این گوشی میان‌رده شیائومی برخورداری از دوربین‌های فوق‌العاده بوده که این شرکت در زمان رونمایی روی آن تأکید زیادی داشته است. تاکنون لنز ۴۸ مگاپیکسلی در گوشی‌های متعددی مورد استفاده قرار گرفته، mi 9 lite نیز در زمره همین موارد قرار می‌گیرد. دیافراگم آن f/1.8 بوده و از نوع واید است. یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی نیز آن را همراهی می‌کند. دوربین سلفی می ۹ لایت نیز ۳۲ مگاپیکسلی بوده، در نتیجه می‌تواند عکس‌های بسیار عالی را ثبت کند.

گوشی mi 9 Lite

نرم افزار

تنها وجه تمایز میان می ۹ لایت و می سی سی ۹ مشخصات نرم‌افزاری آنهاست. این نسخه از خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند. از نسخه Android 9.0 (Pie) استفاده کرده و با رابط کاربری MIUI 10 اجرا می‌شود. یکی از ویژگی‌های برجسته این نسخه، ارائه ایموجی‌های متحرک است که بسیار سرگرم‌کننده و جالب به نظر می‌رسد. همچنین در این نسخه نسبت به نسخه‌های قبلی حرکت بین منوها و برنامه‌ها روان‌تر شده و سرعت آن نیز بهبود قابل‌توجهی پیدا کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این نسخه از رابط کاربری این است که حاشیه ناچ نمایشگر را روشن کرده تا به شما یادآوری کند دوربین در آنجا قرار دارد. به این دلیل که افراد بسیاری هنگام گرفتن عکس‌های سلفی به جای نگاه کردن به لنز دوربین به نمایشگر نگاه می‌کنند. این قابلیت به شما یادآوری می‌کند که چه مقدار صورت شما از نمایشگر فاصله داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که ممکن است نظر برخی افراد خلاق را جلب کند، ویدئوهای اسلوموشن است که به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی حاصل شده است.

سخت افزار

می ۹ لایت به پردازنده اسنپدراگون ۷۱۰ مجهز شده که به عقیده بسیاری از کارشناسان یکی از بهترین پردازنده‌های حوزه میان‌رده‌ها در نظر گرفته می‌شود و تاکنون در مدل‌های مختلفی نیز بکار رفته است؛ از این میان می‌توان به مدل‌های نوکیا ۸.۱، سامسونگ گلکسی ای ۸ اس و… اشاره کرد. این تراشه در حال حاضر بهترین میان‌رده‌های موجود در بازار را تغذیه می‌کند. این چیپست بر اساس فنآوری ۱۰ نانومتری ساخته شده است. به طور کلی می‌توان گفت که عملکرد این تراشه از اسنپدراگون ۶۶۰ بالاتر بوده و از چیپست‌های اسنپدراگون ۸۳۵ و اسنپدراگون ۸۴۵ که جزء تراشه‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به حساب می‌آیند عملکرد ضعیف‌تری دارد.

این پردازنده هشت هسته‌ای بوده و از دو هسته طلایی Kryo 360 و ۶ هسته نقره‌ای Kryo 360 تشکیل شده است. هسته‌های طلایی آن نیز با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز کار می‌کنند. پردازنده گرافیکی آن هم Adreno 616 است. در رابطه با حافظه می ۹ لایت نیز گفته می‌شود که در دو نسخه ۱۲۸/۶ و ۶۴/۶ گیگابایتی عرضه شده است. از طرفی هم از کارت حافظه جانبی microSD تا ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کند؛ اما خاطر نشان می‌شود که درگاه اختصاصی نداشته و می‌بایست برای ارتقاء و افزایش حافظه قید استفاده از سیم کارت دوم را بزنید.

در رابطه با قابلیت‌های ارتباطی آن هم می‌بایست گفت که از NFC، پورت مادون قرمز، پورت Type-C 1.0 و رادیو FM برخوردارست. در مورد صدای آن هم خاطر نشان می‌شود که از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون برخوردار بوده از این رو برای اتصال هدفون و هندزفری‌های سیمی به آن نیاز به رابط نخواهید داشت. از طرفی نیز به یک میکروفون اختصاصی کاهش نویز مجهز شده در نتیجه صدای بسیار با کیفیتی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

باتری

شیائومی می 9 لایت از یک باتری 4030 میلی‌آمپر بر ساعت بهره می‌برد که با توجه به پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع کووالکوم و وجود شارژر سریع 18 واتی درون جعبه، می‌توان 40 درصد آن را در عرض 30 دقیقه پر کرد.

امتیازی که این دستگاه توانست در آزمایشات تخصصی به دست آورد با عدد 106 برابری می‌کرد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، باید مشخص کنیم که می‌توانید به مدت 13 ساعت و نیم با این گوشی وبگردی کنید و 17 ساعت فیلم ببینید. حال اگر این موبایل را روی حالت استندبای قرار دهید، درست مانند سایر گوشی‌های خط تولید می 9 کار خواهد کرد و عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به ثبت خواهد رساند.

نکات مثبت

  • دوربین سلفی قدرتمند حتی در محیط‌های کم نور
  • طراحی چشم نواز و جوان پسند
  • نرم افزار پر سرعت
  • چیپست قوی
  • برخورداری از تکنولوژی NFC
  • قابلیت شارژ سریع

نکات منفی

  • درگاه مشترک سیم کارت دوم و حافظه جانبی

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : خرید گوشی mi 9 lite ,بررسی گوشی mi 9 lite ,بررسی گوشی شیائومی mi 9 lite ,Mi 9 lite بررسی ,بررسی تخصصی mi 9 lite, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 88 تاريخ : پنجشنبه 4 ارديبهشت 1399 ساعت: 17:36

گوشی گلکسی A01

احتمالاً شماهم از آن دسته افرادی هستید که قبل از خرید گوشی مورد علاقه خود حتماً نظرات دیگران در مورد گوشی را با دقت خوانده و در آخرین مرحله تصمیم‌تان برای خرید را قطعی می‌کنید. ما در این مقاله از سایت ویکی نقد همه نظرات و انتقادات در مورد گوشی سامسونگ گلکسی A01 را گرد هم آورده‌ایم تا بعد از خواندن این مطلب بتوانید با قطعیت تمام تصمیم آخرتان را بگیرید. گوشی بحث برانگیز از برند کره‌ای با نام Samsung Galaxy A01 موضوع نقد امروز است و با خواندن تا انتهای این مقاله متوجه می‌شوید که آیا این گوشی یک شکست 80$ دلاری است یا غولی است که برای رقابت با گوشی‌های دیگر روانه بازار شده است. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

طراحی گوشی سامسونگ  گلکسی A01

در مورد طراحی ظاهری سامسونگ A01 باید اشاره کنیم که این محصول از ظاهری امروزی برخوردار بوده، اما با این حال بدنه پشتی آن از جنس پلاستیک ساخته شده است. خوب است بدانید ابعاد این محصول معادل 8.3×70.2×146.2 میلی‌متر بوده و با این حساب کار با آن راحت است. همچنین وزن 149 گرمی آن هم به این موضوع کمک قابل توجهی خواهد کرد. همین‌طور بدنه پشتی گوشی نیز میزبان دوربین دوگانه و فلش LED است که در آرایشی عمودی در گوشه سمت چپ قرار گرفته‌اند. علاوه بر این‌ها پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری صدا نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که در گوشی گلکسی A01 سامسونگ پشتیبانی می‌شود. برخورداری از یک میکروفون مجهز به نویز کنسلینگ هم از دیگر ویژگی‌هایش است.

نمایشگر

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، سامسونگ A01 از نمایشگر 5.7 اینچی سود می‌برد. در بالا و مرکز نمایشگر نیز شاهد بریدگی قطره‌ای هستیم که میزبان دوربین سلفی گوشی خواهد بود. خوب است بدانید که رزولوشن نمایشگر یاد شده معادل 1520×720 پیکسل بوده و تراکم پیکسلی نیز در این گوشی معادل 301PPI گزارش شده است. همچنین نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز در این گوشی هوشمند معادل 75.1 درصد است.

دوربین

امروزه حتی در گوشی های پایین رده بازار نیز شاهد استفاده دوربین های چندگانه هستیم. گلکسی A01 نیز از دوربین دوگانه به عنوان دوربین اصلی استفاده می کند. این دوربین شامل یک دوربین 13 مگاپیکسلی F2.2 و یک دوربین 2 مگاپیکسلی با F2.4 برای عمق بخشی به تصویر است. کیفیت دوربین در مقابل قیمتش مناسب است و طبیعتا نباید انتظارات بالایی داشته باشید. به طور مثال دوربین دوم با اینکه برای عمق بخشی به تصویر به خصوص در هنگام عکاسی پرتره استفاده می شود ولی انتظار زیادی از آن نیست. این شرکت برای این گوشی یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نیز قرار داده است.

گوشی سامسونگ Galaxy A01

سخت افزار

سامسونگ در گوشی a01 از چیپست اسنپدارگون 439 استفاده کرده است که شامل یک پردازنده 8 هسته ای می شود. این پردازنده از 4 هسته با قدرت 1.95 گیگاهرتز و 4 هسته با قدرت 1.45 گیگاهرتزی استفاده می کند که همگی از نوع کورتکس A53 هستند. پردازنده گرافیکی A01 از نوع Adreno 505 است. با مرور این سخت افزار می توان متوجه شد این گوشی کاربران اصلی خود یعنی کاربرانی که نیازی بیش از کار های روزمره با گوشی خود ندارند را به خوبی راضی کرده است چرا که با چنین سخت افزاری به راحتی می توانید به مرور وب، مرور شبکه های اجتماعی، تماشای فیلم و… بپردازید. البته نباید به انجام بازی ها گرافیکی فکر کرد چرا که سخت افزار این گوشی، به خصوص پردازنده گرافیکی آن ضعیف هستند. سامسونگ، گوشی جدید خود را به 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز کرده است که البته با وجود میکرو اس دی می توانید آن را افزایش دهید.

نرم افزار

Samsung گوشی a01 را به جدید ترین سیستم عامل و رابط کاربری مجهز کرده است. در این گوشی شاهد استفاده از سیستم عامل اندروید 10 هستیم که پیشرفت های خوبی نسبت به نسل قبل خود داشته است. همچنین در این گوشی شاهد استفاده از نسل جدید رابط کاربری Samsung یعنی One UI 2 هستیم که بهبود های خوبی داشته است و هم اکنون کار با آن سریع تر و راحت تر شده است. با این تفاسیر می توان نتیجه گرفت گلکسی A01 در بخش سخت افزار و نرم افزار نسبت به قیمت خود، برترین ها را ارائه می کند.

باتری

این گوشی هوشمند دارای یک باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی است. اگرچه امروزه گوشی‌های پرچمدار و حتی میان رده باتری‌های قدرتمندتری نیز دارند، اما باید یادآور شویم که این محصول، یک گوشی پایین رده است و با توجه به کارهایی که از آن انتظار داریم و اندازه نمیاشگر آن، باتری یاد شده ظرفیت قابل قبولی دارد.

جمع بندی

شاید قبلا می شد با 2 میلیون تومان یکی از پرچمداران بازار را خرید اما حالا وضع فرق کرده است. سامسونگ گلکسی A01 بین 1.750.000 تا 2.200.000 قیمت داشته و همینطور که ملاحظه می شود یک گوشی کامل پایین رده محسوب می شود. قیمت گوشی در بازار جهانی 126 دلار است که یکی از کمترین هاست و در واقع مهم ترین ویژگی این گوشی همین قیمت پایین آن است که باعث گسترش بازار آن و رقابت با گوشی های پایین رده چینی هواوی و شیائومی می شود. البته با این قیمت و حتی قیمت پایین تر نیز می توانید گوشی های ارزشمندی پیدا کنید که نمونه بارز آن، نوکیا 2.2 است. در ادامه برخی مزایا و معایب Galaxy A01 را با هم مرور می کنیم. اما پیش از آن یادآوری این نکته ضروری است که هر کدام از این مزایا و معایب در برابر رقبا هستند و نه سایر گوشی های بازار:

نکات مثبت

  • سخت افزار مناسب برای نیاز های روزمره
  • استفاده از جدید ترین سیستم عامل و رابط کاربری
  • فیس آیدی با سرعت بالا
  • ارائه کیفیت صدای Dolby Atmos

نکات منفی

  • طراحی می توانست بهتر باشد
  • دوربین آن زیاد خوب نیست
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : قیمت گلکسی a01 سامسونگ ,A01 ,بررسی گوشی A01 , گلکسی A01, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 91 تاريخ : پنجشنبه 4 ارديبهشت 1399 ساعت: 0:10

گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

یکی از محبوب ترین گوشی هایی که شرکت سامسونگ در سال 2019 معرفی و روانه بازار کرد، گوشی Galaxy Note 10 است که چند نسخه مختلف دارد و قبلا در مقاله "نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Galaxy Note 10)" به نقد و بررسی آن پرداخته بودیم. یکی از گلایه هایی که خیلی از کاربران در مورد این گوشی داشتند مربوط به قیمت گران آن می‌شد. در ماه ژانویه (January) سال 2020 سامسونگ نسخه لایت این محصول را برای جلب رضایت کاربرانی که تمایل داشتند با صرف هزینه کمتر قادر به استفاده از سری فبلت های گلکسی نوت جدید باشند معرفی کرد. قیمت گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت در مقایسه با دیگر برادرانش به مراتب کمتر و مقرون به صرفه تر است. اما آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟ ویژگی های مثبت و منفی آن کدامند؟

در این مقاله اختصاصی قصد داریم به نقد و بررسی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این اسمارتفون را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. بنابراین اگر این گوشی به یکی از گزینه های خرید شما تبدیل شده، توصیه داریم که حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید تا بتوانید در عمل ویژگی های مثبت و منفی دستگاه را شناسایی کنید. در نظر داشته باشید که Galaxy Note 10 Lite نسخه ارزان قیمت سری فبلت های نوت 10 است و تقریبا باید روی آن به عنوان یک گوشی میان رده حساب باز شود، بنابراین انتظارات خیلی بالایی از این اسمارتفون نداشته باشید با دید کاملا آگاهانه ادامه این بررسی را دنبال نمایید.

طراحی

گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 Lite با نمایشگر Infinity-O همانند خواهران و برادران گران قیمت سری Note، همراه است. اما در مورد مدل Lite ، صفحه نمایش مسطح است و لبه‌های خمیده‌ای ندارد. به طور کلی، طراحی لبه‌ها گردتر و رنگ‌بندی شاداب‌تری دارد که گویی سامسونگ می‌خواهد با نوت ۱۰ Lite از مخاطبان جوان‌‌تر خود دلجویی کند.

در بخش پشتی،تفاوت این مدل با سری Galaxy Note 10 مشخص است. ماژول دوربین کشیده و قائم نیست بلکه در یک قاب تقریباً مربع شکل قرار دارد، این مدل دارای سه دوربین جداگانه و یک فلاش LED است. رنگ‌بندی این مدل شامل Aura Glow و Aura Black و نسخه‌ای به رنگ قرمز است.

صفحه نمایش

 پنل نمایشگر گوشی Note 10 Lite از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است و اندازه 6.7 اینچی را ارائه می‌کند. این پنل نمایشگر حاشیه های باریکی دارد و همانطور که در بخش قبل گفتیم تقریبا 86.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و لنز دوربین سلفی گوشی هم در درون آن و بخش فوقانی ال سی دی تعبیه شده است. رزولوشن صفحه نمایش دستگاه 2400 در 1080 پیکسل خواهد بود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 394 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. دو قابلیت HDR و Always On Display هم توسط پنل نمایشگر گوشی پشتیبانی می‌شود. ضمن اینکه بخش زیرین نمایشگر دستگاه قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد.

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی چطور است؟ در بررسی گلکسی نوت 10 لایت مشخص شد که نمایشگر این گوشی از نظر شادابی، شارپنس و کیفیت به تصویر کشیدن محتوا وضعیت بسیار مطلوبی را ارائه می‌کند و به عقیده ما بزرگ بودن پنل نمایشگر دستگاه و کیفیت خوب آن یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت Note 10 Lite را در بر گرفته است. انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای فیلم و ویدیو در صفحه نمایش این گوشی بسیار لذت بخش خواهد بود و بدون تردید شما هم از انجام این اقدام در گوشی مذکور لذت می‌برید. وضوح و شارپنس نمایشگر دستگاه شاید به اندازه فبلت نوت 10 اصلی نباشد اما در قبال قیمتی که گوشی ارائه کرده وضعیت کاملا مطلوبی دارد.

اما توان تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) صفحه نمایش نوت 10 لایت چطور است؟ آیا می‌توان بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور از این گوشی استفاده کرد و محتوای روی صفحه نمایش آن را دید؟ خوشبختانه پنل های سوپر آمولد از نظر تولید روشنایی کیفیت خوبی دارند و صفحه نمایش گوشی Note 10 Lite هم از این قاعده مستثنا نیست. شما با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر گوشی بر روی 100 درصد تقریبا می‌تواند در هر شرایط و حتی زمان هایی که نور آفتاب مستقیما و با شدت زیاد بر روی ال سی دی دستگاه می‌تابد، محتوای آن را ببینید و با گوشی در ارتباط باشید. در مجموع با توجه به قیمتی که فبلت Galaxy Note 10 Lite دارد، کیفیت عملکرد صفحه نمایش آن بسیار خوب است و به عقیده ما این مسئله یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت محصول مورد نظر به شمار می‌رود.

سخت افزار و نرم افزار

Note 10 Lite از پردازنده داخلی Exynos با شماره مدل ۹۸۱۰ استفاده می‌کند. این گوشی سامسونگ دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است. حافظه ذخیره‌سازی از طریق microSD تا ۱ ترابایت قابل ارتقاء است.

همانطور که از نام این گوشی پیداست، گلکسی نوت ۱۰ Lite نیز دارای قلم S-Pen خواهد بود. مانند Galaxy Note 9، این گوشی هوشمند از طریق بلوتوث با اسن پن جفت می شود. سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ Lite نه تنها به دلیل وجود S Pen بلکه به دلیل ارائه Samsung DeX در هنگام اتصال گوشی به یک مانیتور خارجی گزینه‌ای عالی برای خرید گوشی توسط کاربران حرفه‌ای است.

در بخش نرم افزار، Note 10 Lite احتمالاً  رابط کاربری One UI 2.0 سامسونگ را مبتنی بر Android 10 اجرا می‌کند.

گوشی نوت 10 لایت

دوربین

 دوربین اصلی گوشی Samsung Galaxy Note 10 Lite از سه لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه توسط آن پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است. اما کیفیت عملکرد دوربین Galaxy Note 10 Lite چطور است؟ در بررسی این گوشی مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور خوب عملکرد بسیار مطلوبی دارد و می‌تواند عکس های شارپ و شادابی ضبط کند که مشمول جزئیات خوبی هستند. شادابی رنگ ها و جزئیات تصویر در این عکس ها بسیار مطلوب خواهد بود. عکس های پرتره هم با دوربین اصلی گوشی در اینگونه شرایط با کیفیت بسیار خوبی ضبط می‌شوند و تفکیک سوژه اصلی از فضای پس زمینه بدون مشکل صورت می‌پذیرد.

اما در محیط های تاریک و کم نور دوربین اصلی گوشی چطور عمل می‌کند؟ علیرغم انتظاری که داشتیم، دوربین اصلی گوشی در محیط های تاریک و کم نور افت کیفیت زیادی نداشت و قادر به ضبط عکس های شارپ و مناسبی بود. عکس هایی که در این شرایط با دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند در مقایسه با اغلب گوشی های هم رده وضعیت مطلوب تری دارند. ضمنا گوشی از یک حالت اختصاصی عکسبرداری در شب (Night Mode) هم پشتیبانی می‌کند که با فعالسازی آن شادابی رنگ ها در تصاویر ضبط شده در شب و محیط های تاریک بیشتر می‌شوند. بنابراین در مجموع یکی از ویژگی های خوبی که در بررسی گلکسی نوت 10 لایت متوجه آن شدیم مربوط به عملکرد خوب دوربین اصلی گوشی در محیط های تاریک می‌شود.اما دوربین سلفی گوشی نام برده شده چطور است؟

دوربین سلفی Note 10 Lite از یک لنز 32 مگاپیکسلی تشکیل شده که از HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. عملکرد دوربین سلفی گوشی نوت 10 لایت هم خوب است و با آن می‌توانید عکس های سلفی عادی و پرتره مناسبی ضبط کنید. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که گوشی سامسونگ گلکسی Note 10 Lite از نظر کیفیت عملکرد دوربین وضعیت مطلوبی دارد و این مسئله یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن محسوب می‌شود.

باتری

 باتری گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به ظرفیتی که باتری گوشی ارائه کرده، انتظار داریم که توان شارژدهی خوبی هم توسط آن قابل دریافت باشد. در بررسی گلکسی نوت 10 لایت مشخص شد که یک کاربر معمولی با استفاده نرمال از گوشی با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا می‌تواند 1.5 روز بدون نیاز به شارژ از آن استفاده کند. البته مقدار دقیق شارژدهی باتری دستگاه کاملا وابسته به نوع استفاده کاربر خواهد بود. شارژر اورجینال گوشی هم 25 واتی است و طبیعتا دستگاه از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل می‌آورد. طبق بررسی صورت گرفته مشخص شد که باتری 4500 میلی آمپر گوشی Note 10 Lite برای فول شارژ شدن با شارژر فابریک خودش به مدت زمانی در حدود 90 دقیقه نیاز دارد که مدت زمان مناسبی برای شارژ باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت است. نکته مهم بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به عدم پشتیبانی گوشی از قابلیت هایی مثل شارژ بیسیم و شارژر بیسیم معکوس می‌شود که در گلکسی Note اورجینال شاهد ارائه آن ها هستیم. پس گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 Lite قدرت شارژدهی باتری خوبی دارد و سرعت شارژ مجدد آن هم مطلوب است.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10 Lite) پرداختیم. این گوشی با قیمتی ارزان تر در مقایسه با نسخه اورجینال فبلت Note 10 می‌تواند برای آن دسته افرادی که می‌خواهند با صرف هزینه کمتر محصولی از این خانواده گوشی های سامسونگ را داشته باشند، گزینه خرید مناسبی باشد. اگرچه این گوشی در برخی زمینه ها واقعا با نسخه اصلی فبلت نوت 10 و نسخه پلاس آن قابل مقایسه نیست. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی گوشی مذکور در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

مزایا

  • بهره‌مندی از قلم استایلوس S Pen
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • سیستم عامل به روز و بستر نرم افزاری خوب
  • پردازنده و رم خوب
  • شارژدهی خوب و سرعت شارژ مطلوب
  • قیمت مناسب

معایب

  • قاب پشت پلاستیکی

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : قیمت گوشی نوت 10 لایت ,گلکسی نوت 10 لایت قیمت ,قیمت گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت ,قیمت گوشی نوت ۱۰ لایت ,قیمت نوت 10 لایت ,قیمت سامسونگ نوت 10 لایت, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 86 تاريخ : چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399 ساعت: 18:18

گوشی A71

گوشی گلکسی A70 یکی از بهترین میان‌رده‌هایی بود که سامسونگ سال گذشته وارد بازار کرد. A70 یک ماندگاری شارژ عالی باتری داشت و اولین گوشی میان‌رده سامسونگ با سرعت شارژ 25 وات بود. این گوشی همچنین یک پنل نمایش امولد زیبا و بزرگ، عملکرد خوب و تجربه نرم‌افزاری در حد پرچم‌دار داشت.سامسونگ چند ماه بعد گوشی گلکسی A70s را با دقت بالاتر دوربین اصلی وارد بازار کرد و حالا نوبت گوشی سامسونگ گلکسی A71 رسیده است که دی ماه به بازار آمد.

این گوشی نسبت به نسبت قبلی خود چند تغییر عالی دارد. از نمایشگر سوپر امولد جدید Infinity-O مانند پرچم‌دارهای سامسونگ، یک پردازنده جدیدتر و کارآمدتر (اسنپ‌دراگون 730)، دوربین چهارگانه در عقب با لنز اصلی 64 مگاپیکسل و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسل به همراه سیستم عامل اندروید 10 و لانچر One UI 2.0 استفاده می‌کند.این گوشی ظاهرا برای افرادی که دنبال یک میان‌رده می‌گردند که جیب آن‌ها را خالی نکند یک گزینه عالی باشد ولی آیا به همان شکل یک تجربه عالی به وجود می‌آورد؟ در این مطلب می‌خواهیم با بررسی این گوشی به این سوال پاسخ دهیم، بنابراین تا انتها همراه صفرویک باشید.

طراحی

در کنار همه مشخصات فوق‌العاده‌ای که دارد، سامسونگ برای پایین نگه داشتن قیمت، از پلاستیک در ساخت بدنه بهره برده و از این نظر تفاوت قابل‌توجهی با نسخه قبل خود ندارد. همچنین فریم آن نیز از جنس پلاستیک است. روکش و طراحی به خدمت گرفته در یکی از آپشن‌های رنگی آن نسبت به نسخه قبل تفاوت داشته و در زوایای مختلف نوری جلوه بسیار زیبایی دارد.

آنچه که galaxy a71 را از نسخه قبلی خود تمایز می‌سازد ماژول دوربین‌هاست. این ماژول از یک طراحی خطی به یک مستطیل پهن تبدیل شده است. در گوشی ای ۷۰ سه دوربین در یک خط قرار دارد و فلش در زیر آنها واقع شده؛ اما در گلکسی ای ۷۱ مستطیل پهنی دیده می‌شود که همه دوربین‌ها و فلش را در خود جای داده است. از طرفی نیز به جای سه دوربین به چهار دوربین مجهز شده است. همچنین در پنل عقب خبری از سنسور اثر انگشت نبوده و تنها لوگو سامسونگ است که در قسمت پایین آن خودنمایی می‌کند.

دکمه پاور و راکر تنظیم صدا در قسمت راست این گوشی قرار داده شده، در حالی که در قسمت پایین یک جک هدفون در کنار پورت USB-C و پورت شارژ سریع ۲۵ واتی قرار دارد.

گلکسی ای ۷۱ اندازه‌ای برابر با ۱۶۳.۶× ۷۶ × ۷.۷ میلی‌متر و وزنی برابر با ۱۷۹ گرم خواهد داشت. از‌این‌رو می‌توان آن را به عنوان یکی از گزینه‌های ارگونومی و خودش دست در نظر گرفت؛ گرچه تا اندازه‌ای برای آن دسته افرادی که دست‌های کوچک‌تری دارند؛ دسترسی به قسمت بالای نمایشگر کمی چالش‌بر‌انگیز بوده؛ اما مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند. در رابطه با آپشن‌های رنگی گلکسی A71 نیز خاطر نشان می‌شود که در رنگ‌های منشوری، مشکی، نقره‌ای، آبی و صورتی عرضه شده است.

نمایشگر

یکی از نقاط قوت این میان‌رده، بدون شک نمایشگر ۶.۷ اینچی آن است. این نمایشگر قسمت عمده پنل جلو را به خود اختصاص داده در حالی که حداقل حاشیه ممکن را نیز دارد. بنابراین می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای تماشای مالتی‌مدیا در نظر گرفته شود. galaxy a71 از فناوری صفحه نمایش Infinity-O سامسونگ که در دستگاه‌های قبلی این شرکت نیز مشاهده شد، استفاده کرده و برای جای دادن یک دوربین سلفی از هول-پانچ استفاده کرده است.

به نظر می‌رسد که دوربین سلفی گلکسی ای ۵۱ نسبت به گلکسی ای ۷۱ فضای بیشتری را اشغال می‌کند با وجود اینکه هر دو از یک نوع لنز استفاده کرده‌اند. نوع پنل استفاده شده در گلکسی ای ۷۱ از نوع Super AMOLED Plus بوده که در مقابل پنل استفاده شده در گلکسی ای ۵۱ (پنل Super AMOLED) نازک‌تر بوده و روشنایی بیشتری نیز دارد. یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش نیز تعبیه شده است. علاوه بر این، به جای آن از تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی نیز می‌توان بهره برد.

این نمایشگر روشنایی فوق‌العاده‌ای داشته و ارائه رنگ آن نیز عالی است. رزولوشن آن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و کیفیت تصویر Full HD+ را ارائه داده که نتیجه آن ارائه جزئیات عالی در نمایش تصاویر و فیلم‌هاست. در رابطه با قابلیت صدای آن نیز خاطر نشان می‌شود که به یک میکروفون ثانویه جهت حذف نویز صدا مجهز شده و از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون پشتیبانی می‌کند، در نتیجه برای استفاده از هدفون‌های سیمی نیاز به مبدل نخواهید داشت.

دوربین

دوربین 64 مگاپیکسل اصلی گلکسی A71 با استفاده از فناوری پیکسل تصاویر 16 مگاپیکسل می‌گیرد و زمانی که شرایط نوری خوب است، تصاویر واقعا زیبایی نصیبتان ‌می‌شود.سطح جزئیاتی که در روز می‌گیرید زیاد هستند و دامنه دینامیک خوبی را مشاهده می‌کنید. بازتولید رنگ نیز در اکثر موارد شبیه به دنیای واقعی است. گرچه تصاویری که در شب می‌گیرید ظاهر دانه‌ای و با پارازیت دارند و استفاده از حالت اختصاصی عکاسی در شب (Night Mode) بیشتر سعی می‌کند جزئیات اشیاء تیره را زیاد کند تا این که کنترل سطح پارازیت را بر عهده بگیرد.

با وجود این، به کمک نورپردازی مصنوعی خوب گوشی تصاویر ظاهر بسیار خوشایند و خوبی دارند، حداقل زمانی که روی نمایشگر گوشی می‌بینید اینطور هستند.تصاویری که با قابلیت فوکوس زنده (Live Focus) می‌گیرید به لطف حسگر با دقت بالای دوربین ظاهر عالی دارند.دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل در مقایسه با دوربین 8 مگاپیکسل فوق عریض گلکسی A70 تصاویر بهتری حداقل از نظر سطح جزئیات می‌گیرد. گلکسی A71 همچنین یک دوربین ماکرو دارد که به سختی به کار می‌آید.

امیدواریم سامسونگ از حسگرهای دوربین با دقت بالاتر نیز در گوشی‌های میان‌رده ممتاز خود استفاده کند چون این حسگر 5 مگاپیکسل به سختی تحت هر شرایط نوردهی چه خوب چه بد، جزئیات زیادی ثبت می‌کند. همچنین فوکوس از فاصله صحیح بسیار سخت است، مگر این که با دقت در حال قاب‌بندی یک تصویر ماکرو به نمایشگر نگاه کنید.

Galaxy A71 علاوه بر فوکوس زنده از قابلیت AR Doodle گلکسی نوت 10، فیلمبرداری اسلوموشن معمولی و فوق‌العاده اسلوموشن و فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. حالت فیلمبرداری Super Steady نیز وجود دارد که از دوربین فوق عریض برای فیلمبرداری استفاده می‌کند و برای ایجاد یک ویدئوی روان بخشی از قاب را برش می‌کند.از قابلیت‌های AR Emoji (ایموجی واقعیت افزوده) و Bixby Vision نیز پشتیبانی می‌شود و یک حالت ساده عکاسی حرفه‌ای نیز وجود دارد که به کاربر اجازه تغییر تنظیمات دوربین مانند ایزو و تعادل سفید را می‌دهد.

برای عکاسی سلفی، دوربین 32 مگاپیکسل جلو تصاویری با جزئیات بیشتر از حد متوسط و رنگ‌های پوست نسبتا دقیق می‌گیرد. تصاویر سلفی که با حالت فوکوس زنده می‌گیرید به خوبی سوژه و پس‌زمینه را از یکدیگر جدا می‌کنند. مشکل همیشگی دوربین‌های جلو سامسونگ یعنی محوشدگی اطراف موها هنوز وجود دارد، گرچه روی نمایشگر خود گوشی به سختی متوجه آن خواهید شد.

گوشی سامسونگ گلکسی A71

باتری

گلکسی ای ۷۱ همچنین در رابطه با طول عمر باتری نیز یک ستاره خواهد بود. سامسونگ یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری را در آن بکار برده است. این باتری حتی نسبت به گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ پلاس و نوت ۱۰ پلاس نیز ظرفیت بیشتری دارد. گفته می‌شود که در برخی از موقعیت‌ها و به طور میانگین این موبایل می‌تواند تا دو روز بدون نیاز به شارژ مجدد به کار خود ادامه دهد.

سخت افزار

GALAXY A71 همچنین از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری نیز خوب عمل کرده به این دلیل که به یکی از بهترین تراشه‌های میان‌رده موجود در بازار مجهز شده است. چیپست SDM730 Snapdragon 730 شرکت کوالکام عملکرد بی‌نظیری را برای galaxy a71 به ارمغان آورده است. هسته‌های آن نیز با حداکثر فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز عمل می‌کنند.

در رابطه حافظه ذخیره‌سازی آن نیز خاطر نشان می‌شود که تنها حافظه ۱۲۸ گیگابایت برای آن در نظر گرفته شده در حالی که در برخی بازارها این موبایل با رم ۸ و در بازارهای دیگر با رم ۶ گیگابایت عرضه می‌شود. ویژگی کاربردی دیگر ای ۷۱ این است که به درگاه اختصاصی کارت حافظه مجهز شده؛ در نتیجه، علاوه بر دو سیم کارت همزمان می‌توانید از درگاه حافظه جانبی نیز استفاده کنید.

نرم افزار

مدیریت بخش نرم‌افزاری گلکسی A71 بر عهده اندروید 10 و لانچر One UI 2.0 است که در گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ نیز حضور دارند. قابلیت داخلی ضبط محتویات روی نمایشگر به شما اجازه این کار را با یک ضربه آهسته می‌دهد.به کمک Bixby Routines می‌توانید کارهای مختلف را روی گوشی خود خودکار کنید و Edge Screen به شما اجازه دسترسی سریع به اپلیکیشن‌ها و سایر عملکردها با کشیدن دست روی صفحه از یک لبه نمایشگر را می‌دهد. همچنین به طور کامل از Samsung Pay پشتیبانی می‌شود.

سایر قابلیت‌ها مانند Link to Windows برای یک اتصال تک لمسی با اپلیکیشن Your Phone مایکروسافت روی یک کامپیوتر شخصی، شخصی‌سازی کلید جانبی (Side Key) برای این که دکمه پاور با یک فشار طولانی یا دو مرتبه ضربه چکار کند و Game Booster برای عملکردهای گوناگون در بازی (مانند این که هدف گوشی روی بالا بردن سطح عملکرد باشد یا صرفه‌جویی در شارژ) نیز وجود دارند.قابلیت‌های استاندارد یک گوشی گلکسی مانند Dual Messenger، پشتیبانی از تم و روشن بودن همیشه نمایشگر نیز به چشم می‌خورند.

تنها نکته قابل شکایت این است که سامسونگ این گوشی را با یکسری اپلیکیشن غیرضروری پر کرده است. یک بازی بیلیارد به همراه بازی‌  Candy Crush Saga به همراه اپلیکیشن‌هایی مانند Helo، DailyHunt و MrOwl از قبل نصب شدند. می‌توانید تمامی آن‌ها را پاک کنید ولی واقعا حضور آن‌ها در گوشی که قیمت نه چندان پایینی مانند بعضی از دستگاه‌های ارزان‌تر سامسونگ (مانند گلکسی A51 و M31) ندارد قابل درک نیست.

گلکسی A71 هر سه ماه یک مرتبه به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کند که برای اکثر گوشی‌های میان‌رده سامسونگ استاندارد است. همچنین می‌توانید انتظار دو به‌روزرسانی مهم اندروید (اندروید 11 و اندروید 12) را داشته باشید.

نکات مثبت

  • طراحی زیبا و ظاهر باریک
  • نمایشگر 6.7 اینچی امولد Infinity-O
  • دوربین 64 مگاپیکسل در روز تصاویر خوبی می‌گیرد، تصاویر شب نسبتا خوب
  • عملکرد عالی چیپست اسنپ‌دراگون 730
  • ماندگاری شارژ عالی باتری، سرعت شارژ بالا
  • سیستم عامل اندروید 10 و لانچر پر از امکانات One UI 2.0
  • حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر در مقایسه با گلکسی A70 به مراتب بهتر شده است.

نکات منفی

  • کیفیت دوربین در شب می‌توانست بهتر باشد.
  • دوربین ماکرو به یک حسگر با دقت بالاتر نیاز دارد.
  • کیفیت صدای بیش از حد پایین بلندگو
  • اپلیکیشن‌ها و بازی‌های از پیش نصب شده غیر ضروری
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : قیمت گوشی a71 سامسونگ , خرید گوشی a71 ,مشخصات گوشی a71 ,بررسی گوشی a71 ,قیمت گوشی سامسونگ گلکسی a71, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 87 تاريخ : سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 ساعت: 15:16

گوشی S20 پلاس

سامسونگ یک شرکت کره ای و چند ملیتی است که از چنیدین شاخه تشکیل شده است این شرکت در حوضه ای مختلف از جمله لوازم دیجیتال، لوازم خانگی، صوتی و تصویری و حتی صنعت ساخت کشتی رانی فعالیت دارد.

گلکسی یکی از پسوند های است که شرکت کره ای سامسونگ برای گوشی های همراه و تبلت های خود انتخاب کرده است، که همگی این محصولات دارای سیستم عامل گوگل اندروید می باشد . گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی پرفروش ترین مدل های گوشی موبایل در جهان می باشد، که شرکت بزرگ اپل رتبه دوم این رده را در اختیار دارد.

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی s20 پلاس 128 گیگ یکی محبوب ترین و پرچمدار گوشی های موبایل در میان جامعه می باشد. همچنین می توان گفت خرید گوشی s20 پلاس بسیار پر تقاضا بوده. شرکت سامسونگ یک کامپیوتر، یک کنسول بازی، یک دوربین عکاسی و یک صفحه طراحی را در یک دستگاه به نام گلکسی اس 20 پلاس جمع آوری کرده است. در ادامه به بررسی این گوشی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

طراحی

در واقع می‌توان گفت که سامسونگ در طراحی سری جدید اس خود دنبال‌ رو شرکت‌هایی مثل اپل و گوگل بوده که از ماژول‌های تقریباً مربعی شکل در طراحی گوشی‌های خود استفاده کرده‌اند؛ اما سامسونگ در این گوشی‌ها از نوع مستطیلی شکل آن بهره برده است. یکی از دلایل محبوبیت گوشی‌های گلکسی نمایشگر خمیده آنهاست. از نظر کیفیت ساخت نیز به جرأت می‌توان گفت کمتر گوشی اندروید را می‌توان نام برد که به کیفیت سری s20 برسد. از هر نظر حس یک دستگاه زیبا و تمام عیار را در دست دارد.

دلایل زیادی وجود دارد که می‌توان این گوشی را از گوشی‌های ۲۰۱۹ اپل بهتر دانست؛ برای مثال گلکسی اس ۲۰ پلاس کمی باریک‌تر از آیفون ۱۱ پرو مکس بوده؛ بنابراین راحت‌تر می‌توان آن را در دست گرفت. رنگ‌های متنوع‌تری نیز نسبت به مدل‌های آیفون دارد.

شاید وجود یک نمایشگر بزرگ در این گوشی معنایش این باشد که فیس آنلاک آن کارایی زیادی ندارد؛ اما در مقابل از سنسور اثر انگشت اولتراسونیک زیر صفحه‌ای استفاده کرده است. به طورکلی این نوع سنسورها نسبت به سایر مدل‌های سنسور اثر انگشت عملکرد کندتری دارند؛ اما در s20 plus کندی آن به حدی نیست که آزاردهنده باشد و عملکرد قابل‌قبولی را از خود نشان داده است. امسال جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در این گوشی‌ها حذف شده، که در هنگام خرید گوشی برای بسیاری از کاربران یک امتیاز در نظر گرفته می‌شود.

اما از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند برای برخی از کاربران یک امتیاز باشد؛ به این دلیل که گلکسی s20 plus از نظر حافظه تنها در یک نسخه عرضه شده است؛ اما جدا از موارد مذکور، این گوشی نقاط قوت زیادی دارد که از جمله این موارد می‌توان به برخورداری از دوربین عالی، پشتیبانی از شبکه ۵G و ۴G، آپشن‌هایی برای تنظیم نرخ نوسازی ۱۲۰هرتز و… اشاره کرد.

در ابتدا به کیفیت ساخت این گوشی‌ها اشاره کردیم، این پرچمداران کیفیت ساخت خود را مدیون استفاده از شیشه گوریلاگلس ۶ در بدنه و نمایشگر بوده درحالی که فریم هر سه از جنس آلومینیوم ساخته شده است. ابعاد گلکسی اس ۲۰ پلاس ۱۶۱.۹ × ۷۳.۷ × ۷.۸ میلی‌متر و وزنی برابر با ۱۸۶گرم دارد. ماژول دوربین در سمت چپ پنل عقب جای داده شده و به غیر از لوگو سامسونگ در پنل پشت مشخصه دیگری به چشم نمی‌خورد.

دکمه پاور و کلیدهای تنظیم صدا در قسمت راست این دستگاه جای گرفته‌اند. از نظر آپشن‌های رنگی هم شما انتخاب‌های متنوعی می‌توانید در زمان خرید این دستگاه داشته باشید. این آپشن‌ها شامل رنگ‌های مشکی، خاکستری، آبی، سفید و قرمز است.

نمایشگر

بعد از چند روز استفاده از S20 Ultra، بلافاصله به سراغ کار با S20 Plus رفتم، بنابراین مثل این بود که یک لایه را برداشته باشید. این دستگاه سبک تر و خوش دست تر است. پس مدتی استفاده از این محصول به این نتیجه رسیدم که با وجود اندازه بزرگ آن، این دستگاه بسیار خوب بالانس شده و در دست نگه داشتنش بسیار آسان است. سامسونگ رابط کاربری One UI 2.0 خود را طوری طراحی کرده که برای استفاده یک دستی هم مناسب باشد و این قابلیت در اینجا بسیار کار آمد است.
اولین کاری که بعد از روشن کردن اس20 پلاس کردم، این بود که نرخ ریفرش 120 هرتزی نمایشگر خیره کننده 6.7 اینچی AMOLED آن را فعال کردم که واقعا کار با آن را لذت بخش کرده بودبا اسنپدراگون 865 و رم 12 گیگابایتی، این دستگاه گویی پرواز می کند. چیزی که تعجب آور است، این است که افزایش نرخ ریفرش 120 هرتز تا چه اندازه تاثیر گذار است: البته بعد از مدتی این قابلیت هم کم اهمیت می شود در حال حاضر، باعث شده تا دستگاه هایی با نرخ ریفرش پایین تر به درد نخور به نظر آیند! اینکه این قابلیت به طور پیش فرض فعال نیست کم ناامید کننده است، گویی سامسونگ از یکی از بهترین ویژگی های دستگاه هایش دوری می کند.
البته، دلیل پیش فرض نبودن این ویژگی، جلوگیری از کاهش عمر باتری است، چرا که گفته شده وقتی فعال می شود، تا 25 درصد عمر باتری را کاهش می دهد. اما همانطور که در ادامه خواهید دید، از همان اولین لحظات استفاده از نرخ ریفرش 120 هرتزی S20 Plus لذت برده ام، به حدی که برای من ارزش کاهش عمر باتری را داشت. اگر می خواهید این دستگاه را بخرید، توصیه می کنیم که هر دو حالت 60 و 120 هرتزی را تست کنید و اگر در عمر باتری مورد نیازتان تاثیر زیادی ندارد، حتما از نرخ ریفرش بالاتر استفاده کنید.

دوربین

امسال ترند طراحی گوشی‌های موبایل بیشتر به سمت استفاده از لنزهایی با اندازه‌های نجومی مگاپیکسل رفته است. سامسونگ نیز تصمیم گرفت که یک بازنگری کلی در دوربین پرچمداران خود داشته باشد، به همین دلیل لنزهای بهتری را در گوشی‌های پرچمدار خود مورد استفاده قرار داد. ماژول سه‌گانه این گوشی شامل لنز واید ۱۲ مگاپیکسلی، لنز ۶۴ مگاپیکسلی تله‌فوتو و لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی آن هم ۱۰ مگاپیکسلی است. در واقع می‌توان دوربین آن را مهمترین ارتقاء آن نسبت به گلکسی اس ۱۰ دانست.

به گفته سامسونگ، سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی کاملاً بازسازی شده و پیکسل‌های بزرگتر آن می‌توانند نور بیشتری را جذب کنند. در رابطه با کیفیت عکس‌های آن هم می‌بایست گفت که روشنایی عکس‌ها عالی بوده و رنگ‌های شاد و سرزنده‌ای را بدون اشباع رنگ بیش از حد، در اختیار شما قرار می‌دهد. عملکرد دوربین S20 پلاس نسبت به رقبایی چون گوشی آیفون ۱۱ و یا گوگل پیکسل ۴ قابل‌توجه است. سامسونگ در گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس سخت افزار دوربین مشابه‌ای را مورد استفاده قرار داده است.

سامسونگ گلکسی S20 پلاس

سخت افزار

امسال هم سامسونگ طبق روال سال‌های گذشته دو نوع پردازنده را برای سری پرچمدار سال ۲۰۲۰ خود در نظر گرفت. این سری از گوشی سامسونگ در بازار امریکا با تراشه کوالکام و در بازار اروپا و خاورمیانه با تراشه ساخت خود این شرکت یعنی اگزینوس عرضه شد. این امر انتقاد برخی را از این شرکت در پی داشته؛ به دین جهت که تراشه کوالکام عمکلرد بهتری را همواره نسبت به تراشه سامسونگ از خود نشان می‌دهد. گلکسی اس ۲۰ پلاس به ۱۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR-5 مجهز شده است.

میانگین امتیازی که بنچمارک آنتوتو به این گوشی اختصاص داده ۵۱۵۰۹۸ است که یک امتیاز بسیار عالی در بین پرچمداران محسوب می‌شود. هسته‌های پردازنده Exynos 990 دارای حداکثر فرکانس ۲.۷۳ گیگاهرتز هستند. پردازنده گرافیکی آن هم Mali-G77 MP11 بوده و عملکرد بی‌نظیری خصوصاً در اجرای بازی‌ها دارد. در رابطه با قابلیت‌های نرم‌افزاری این گوشی هم خاطر نشان می‌شود که با رابط کاربری One UI 2.1 بر پایه اندروید ۱۰ اجرا می‌شود. قابلیت‌های نرم‌افزاری زیادی نیز دارد. برای مثال با قابلیت DeX می‌توانید به نمایشگرهای بزرگ وصل شده و یا اینکه همزمان می‌توان از طریق بلوتوث به دو دستگاه متصل شد.

باتری

چیپست اسنپدراگون 865، بهترین پردازنده ای است که در حال حاضر برای اندروید توسعه یافته. 12 گیگابایت رم هم این پردازنده پرقدرت را همراهی می کند که بسیار زیاد است. نکته جالب این دستگاه این است که می توانید سه اپلیکیشن را انتخاب کنید تا هیچگاه بسته نشوند. من این کار با اپ ها دوربین، Spotify و Pocket Casts انجام دادم.
بخش تحسین برانگیز تر، عمر باتری این اسمارت فون است. شبکه 5G هنوز در ایران راه نیافتاده، بنابراین نمی توان نظری راجع به آن داد ولی با ارتباط قوی LTE در مدتی که آن را تست می کردم، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی دستگاه مدت زیادی دوام آورد.
اگر شیش تا هفت ساعت هم دستگاه را روشن نگاه دارید، باز هم در پایان روز 20 درصد شارژ خواهید داشت. برای عمر دستگاه، از 6:30 صبح شروع کردم و نیمه شب آن را کنار گذاشتم و هیچگاه به شارژر موبایل  نیاز پیدا نکردم.

جمع آوری

بی تعارف بگوییم، Galaxy S20 Plus بهترین عضو سری S20 سامسونگ است و یعنی بهتری دستگاهی اندرویدی حال حاضر بازار است. البته بدون نقص هم نیست، ولی به بی نقص بودن بسیار نزدیک شده است. با وجود ایراد های کوچکی که از نوع تصویر برداری آن داشتم و سنسور اثر انگشت نه چندان خوب آن، هیچ ایراد دیگه ای نتوانستم از عملکرد دستگاه بگیرم و این فوق العاده است.

با برچسب قیمت بالایی که این دستگاه دارد، اصلا نمی توان آن را یک گوشی ارزان تلقی کرد. ولی اگر به دنبال دستگاه تمام عیاری هستید که از پس هر کاری بر می آید و در برخی بخش ها نیز خارق العاده است، Galaxy S20 Plus بهترین انتخاب ممکن است. هنوز اوایل 2020 هستیم، ولی فکر نمیکنم به این زودی ها اسمارت فونی معرفی شود که بتواند تاج پادشاهی را از این دستگاه بگیرد.

مزایا

  • بهترین و با کیفیت ترین نمایشگر ممکن
  • طراحی کلاسیک سامسونگ و کیفیت بالای ساخت
  • مشخصات فنی و عملکرد پردازشی بسیار عالی
  • کیفیت بالای دوربین ها
  • عمر باتری تحسین برانگیز

معایب

  • سرعت و دقت نه چندان زیاد سنسور اثر انگشت
  • عملکرد نه چندان طبیعی دوربین در ثبت جزئیات صورت

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : قیمت گوشی s20 پلاس ,قیمت گوشی سامسونگ s20 پلاس ,قیمت سامسونگ گلکسی s20 پلاس, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 87 تاريخ : دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 ساعت: 23:07

گوشی s10 لایت

همانطور که می دانید، سامسونگ یکی از اصلی ترین بازیگران دنیای گوشی های اندرویدی می باشد و گوشی های پرچمدار این شرکت، هر ساله با قابلیت های جدید، توقعات و انتظارات جدیدی را به وجود می آورند. اما یک پله پایین تر از گوشی های پرچمدار، یعنی جایی که شرکت هایی مثل وان پلاس و شیائومی با تولید محصولاتی با مشخصات بالا و قیمت پایین، توانسته اند سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهند، دقیقا جایی است که سامسونگ تا کنون سیاستی برای رقابت در آن نداشته است. اما امسال با تولید گوشی هایی مثل گلکسی اس 10 لایت و گلکسی نوت 10 لایت، به نظر می رسد سامسونگ فکرهایی برای جذب کاربران این بازار در سر دارد.

اما شاید برای شما هم سوال ایجاد شده باشد که با وجود گوشی گلکسی S10e به عنوان نسخه ارزان تر سری اس10، گلکسی اس 10 لایت چه نقشی در این خانواده دارد. در حقیقت باید گفت که گلکسی S10e پیش از اینکه به عنوان نسخه ارزان قیمت شناخته شود، در واقع به عنوان نسخه کامپکت یا کوچک پرچمداران سری اس 10 شناخته می شود که علاقه مندان به گوشی های خوش دست را مورد هدف قرار داده بود.

Galaxy S10 Lite اما دستگاهی با ترکیب قابلیت های پرچمداران و میان رده ها می باشد که اندازه ای بزرگ تر و البته قیمتی پایین تر از گوشی های سری اس 10 دارد. این گوشی از تراشه پرچمدار در کنار نمایشگر سوپر آمولد پلاس استفاده می کند و حتی انتظار می رود در برخی زمینه ها مثل باتری و سرعت شارژ، عملکردی بهتر از سری اس 10 داشته باشد. به همین دلیل خرید گوشی S10 لایت می تواند وسوسه کننده باشد. با این حال، نسخه لایت، تفاوت هایی با نسخه اصلی دارد که با قیمت پایین تر روانه بازار می شود.

طراحی

از نظر طراحی، Galaxy S10 Lite کاملا با سایر اعضای خانواده اش تفاوت دارد. بخش پشتی به خاطر طراحی ساختمان دوربین، کاملا قابی تشخیص است، اما بخش جلویی ظاهری کاملا شبیه به سری Galaxy Note10 ها دارد، چرا که حفره دوربین سلفی آن در مرکز قرار گرفته است.

به هر حال، کیفیت ساخت هیچ چیزی کمتر از پریمیوم نیست. همان ساخت ساندویچی رایج در این دستگاه هم به کار رفته ولی جنس بخش پشتی، دقیقا از شیشه نیست. سامسونگ نام این متریال را Glasstic نهاده و کاملا حسی شبیه به شیشه را القا می کند اما شیشه واقعی نیست. احتمالا همین باعث شده که وزن دستگاه تا این حد کاهش یابد.

به هر حال، در دست نگه داشتن دستگاه حس خوبی القا می کند. هیچ لبه تیز یا بیرون زده ای در کناره ها دیده نمی شود، نمایشگر در کناره ها اندکی خمیدگی دارد که به نرمی به فریم وصل می شود. بیشتر کاربران از ایده نمایشگر تخت برای پرچمداران سامسونگ استقبال نمی کند و این اتفاق برای پنل پشتی هم صدق می کند. با اینحال، S10 Lite مثل هر دستگاه شیشه ای دیگری بسیار لغزنده است ولی نسخه مشکی رنگی که در این مقاله بررسی میکنیم، چندان اثر انگشت را جذب نمی کند.حال که صحبت از پنل پشتی شده، نمی توانیم بارز ترین بخش آن را نادیده بگیریم، یعنی ساختمان دوربین مستطیل شکل بزرگی که در سمت چپ و بالای دستگاه تعبیه شده.

البته تا حدودی ظاهر جالبی به دستگاه می بخشد، ولی با اینحال این سوال پیش می آید که چرا ساختمان دوربین باید انقدر بزرگ باشد. در ردیف دوم، تنها یک چراغ LED و جمله Super Steady OIS دیده می شود. البته این نوع طراحی باعث شده تا اس10 لایت بیشتر شبیه به خانواده Galaxy S20 شود.

نمایشگر

نمایشگر همواره یکی از نقاط قوت اسمارت فون های سامسونگ و این حتی برای محصولات اقتصادی و میان رده این کمپانی هم صدق می کند. اکثر محصولات این کمپانی از نمایشگر های OLED استفاده می کنند و S10 Lite هم یکی از بهترین پنل های این کمپانی را در اختیار دارد. البته Dynamic AMOLED تعبیه شده در پرچمداران اصلی نیست، ولی نام این پنل Super AMOLED Plus است. البته ما نمی دانیم Plus به چه معناست ولی احتمالا برای پشتیبانی از محتوای +HDR10 باشد. به عنوان مثال، Galaxy Note10 Lite از HDR10 پشتیبانی می کند، و Plus هم در آخر پنل آن دیده نمی شود. بنابراین هم Netflix و هم YouTube می توانند محتوای HDR خود را در دستگاه پخش کنند.

از نظر دقت نمایش رنگ، دستگاه کاملا تحسین برانگیز است. حالت پیش فرض نمایشگر Natural Mode است که dE2000 میانگین آن 1.4 شد و حداکثر dE2000 آن هم تنها 2.7 بود. با تعویض حالت نمایشگر به Vivid Mode، رنگ های قرمز و سبز و زرد ها پر رنگ تر شدند. رنگ سفید در این حالت کمی به آبی متمایل است. dE2000 میانگین این حالت هم 4.6 بود که حداکثر تا 10.2 هم می رسد.

سخت افزار

بخش “Lite” این دستگاه، احتمالا باعث می شود که حس کنید کمپانی سازنده برای ساخت اسمارت فونی ارزان تر، از برخی از قابلیت ها و ویژگی های S10 Lite گذشته است، ولی عملکرد پردازشی این محصول اصلا جزو کمبود هایش نیست. این دستگاه از بهترین چیپست سال گذشته که قدرت بسیار بالایی دارد، استفاده می کند. در واقع، اگر چیپست روی قیمت اثر زیادی داشت، باز هم اسنپدراگون 855 را به نسخه پلاس ترجیح می دادیم. به هر حال، تفاوت آن ها تنها مقداری افزایش سرعت کلاک GPU است که در اسنپدراگون +855 باعث بهتر شدن تجربه گیمینگ می شود.

به هر حال، از لحاظ عملکرد خام می دانیم که باید چه انتظاری از اسنپدراگون 855 داشته باشیم، چرا که آن را در دستگاه های زیادی دیده ایم. این چیپ هشت هسته ای از یک هسته Kryo 485 با سرعت کلاک 2.84 گیگاهرتز، سه هسته Kryo 485 با سرعت کلاک 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 485 با سرعت کلاک 1.78 گیگاهرتز تشکیل شده است. وظیفه پردازش اطلاعات گرافیکی هم بر عهده Adreno 640 است.

اسنپدراگون 855 تعبیه شده در S10 Lite با 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده که البته با کارت حافظه microSD قابل افزایش هم هست. نسخه ای که ما آن را بررسی می کنیم، 8 گیگابایت رم داشت. در ادامه نتیجه تست بنچمارک های مختلف را آورده ایم تا با قدرت آن بهتر آشنا شوید.

سامسونگ s10 لایت

باتری

عمر باتری، احتمالا بهترین دلیل برای انتخاب S10 Lite به جای سایر پرچمداران این خانواده است. به خاطر سایز این دستگاه، باتری به کار رفته در آن هم به طرز قابل توجهی بزرگتر از برادرانش است و از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند. با همراهی چیپست 7 نانومتری اسنپدراگون 855، S10 Lite در تست های باتری ما عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و در تست های با نمایشگر روشن و خاموش امتیاز های بالایی به دست آورد. البته تست وبگردی می توانست کمی بهتر باشد ولی تست استندبای، با پرچمداران کنونی بازار قابل مقایسه بود.

سامسونگ از قابلیت شارژ سریع هم غافل نشده. همانطور که اوایل مقاله گفتیم، این دستگاه می تواند با تکنولوژی Power Delivery 3.0 از توان شارژ 45 واتی پشتیبانی کند. این دستگاه از توان 25 واتی هم پشتیبانی می کند و خوشبختانه شارژر 25 واتی سازگار با دستگاه درون جعبه قرار گرفته است. در ضمن کابل USB-C به USB-C را هم فراموش نکنید، چرا که در شارژ سریع اهمیتی حیاتی دارد.

وقتی تمام شرایط حاضر شد، می توانید گنجایش باتری را تنها در 62 دقیقه از صفر به 100 برسانید، در حالیکه در 30 دقیقه اول هم گنجایش شارژ 63 درصد می شود. لازم به ذکر است که شارژر 45 واتی، تاثیر زیادی روی سرعت شارژ ندارد، چرا که در تست Note10 Plus آن را امتحان کردیم. در ضمن، همین شارژر 25 واتی حتی از برخی شارژر های 30 یا 40 واتی هم بهتر عمل می کند.

 دوربین

دوربین اصلی، احتمالا ستاره این بخش از مقاله ماست. اگرچه، تکنولوژی Super Steady OIS سامسونگ، ترکیب تحسین برانگیزی از لرزشگیر فیزیکی و نرم افزاری را ارائه می دهد. در محصولات قبلی سامسونگ، حالت Super Steady را در هنگام ضبط ویدیو دیده ایم و باید بگوییم که عملکرد آن هم بسیار خوب بود. این اولین باری است که می بینیم این تکنولوژی راه خود را در سنسور های بزرگ با سیستم ادغام پیکسل باز کرده است. البته خود لنز لرزشگیر اوپتیکال دارد و درجه دیافراگم آن هم f/2.0 می باشد.

دوربین فوق عریض، نکته خاصی ندارد: یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است که زاویه دید 123 درجه ای هم دارد.

یکی از تغییراتی که آرزو داشتیم سامسونگ در ساختمان دوربین این دستگاه اعمال می کرد، اضافه کرد یک لنز تله فوتو بود. به جای این لنز، یک دوربین ماکرو در این ساختمان قرار گرفته که به اندازه دوربین تله محبوب نیست. البته این به معنای بد بودن این لنز نیست، رزولیشن این سنسور 5 مگاپیکسلی است و می تواند کلوزآپ ها بسیار خوبی ثبت کند.

دوربین سلفی دستگاه هم یک سنسور 32 مگاپیکسلی است که دیافراگم f/2.2 دارد که با سیستم ادغام پیکسل، خروجی های 8 مگاپیکسلی ارائه می دهد.

نقاط قوت

  • نمایشگر بزرگ Super AMOLED با پشتیبانی از HDR10+
  • عمر باتری عالی
  • وزن بسیار کم با وجود اندازه و باتری بزرگ
  • سرعت شارژ بالا
  • ضبط ویدیو 4K با کیفیت
  • بهترین و سریعترین اسکنر اثر انگشت سامسونگ (با وجود ضعف در برابر رقبا)

نقاط ضعف

  • عملکرد تصویر برداری دوربین اصلی ضعیف است و دوربین تله فوتو هم حذف شده
  • نبود جک هدفون 3.5 میلی متری
  • عملکرد نه چندان تاثیر گذار قابلیت Super Steady OIS
  • نبود اسپیکر استریو و مقاومت در برابر آب
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : قیمت گوشی s10 لایت ,قیمت سامسونگ s10 لایت ,قیمت گوشی اس ۱۰ لایت ,قیمت گوشی s10 lite ,قیمت گوشی سامسونگ s10 lite , قیمت گوشی گلکسی اس 10 لایت سامسونگ ,Galaxy s10 lite قیمت ,قیمت سامسونگ اس 10 لایت, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 89 تاريخ : دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 ساعت: 17:12